• Range Rover

    Range Rover

    Kwintesencja elegancji i luksusu

    od 496 900 PLN

  • Range Rover Sport

    Range Rover Sport

    Nowy wyznacznik sportowej elegancji

    od 289 900 PLN

  • Nowy Range Rover Velar

    Nowy Range Rover Velar

    Awangardowy Range Rover

    od 239 900 PLN

  • Range Rover Evoque

    Range Rover Evoque

    Prawdziwy Range Rover w kompaktowej formie

    od 159 900 PLN

  • Discovery

    Discovery

    Wysoce pożądany SUV klasy premium

    od 236 200 PLN

  • Discovery Sport

    Discovery Sport

    Najbardziej wszechstronny kompaktowy SUV

    od 149 900 PLN

  • Defender

    Defender

    Brytyjska legenda

  • SPECIAL VEHICLE OPERATIONS

    SPECIAL VEHICLE OPERATIONS

    Luksus, osiągi i sprawność w terenie wyniesione na nowy poziom, aby stworzyć wyjątkowe pojazdy marki Land Rover.

W roku 1970 Range Rover był pierwszym luksusowym SUV-em na świecie. Po 45 latach nadal pozostaje pod tym względem niedościgniony. Najnowszy model jest wzbudzającym największe pożądanie i najbardziej wyrafinowanym Land Roverem w historii. Oferuje niezrównany poziom komfortu oraz najnowocześniejsze rozwiązania techniczne. Połączenie tych cech zapewnia nieosiągalne w żadnym innym pojeździe luksusowym wrażenia.

NICK ROGERS
GLOBALNY DYREKTOR TECHNICZNY JAGUAR LAND ROVER

Cztery generacje

Cztery generacje

CZWARTA GENERACJA - OBECNY MODEL

Obecny model Range Rovera był pierwszym na świecie SUV-em, w którym zastosowano lekkie, wykonane całkowicie z aluminium nadwozie.
W zeszłym roku Range Rover stał się pierwszym pojazdem oferującym innowacyjny, opracowany przez markę Land Rover system All-Terrain Progress Control (ATPC). Jest to pierwsze na świecie tego typu rozwiązanie podnoszące zdolności terenowe auta poprzez automatyczne utrzymywanie niezwykle niskiej prędkości pełzania podczas pokonywania przeszkód. Dzięki temu kierowca może skoncentrować się wyłącznie na wyborze najbardziej optymalnego toru jazdy.
Range Rover czwartej generacji jest też dostępny w rozpoznawalnej na pierwszy rzut oka, doskonale zaprojektowanej i wyróżniającej się szykiem i elegancją wersji z przedłużanym rozstawem osi.

Galeria

Cztery generacje

Cztery generacje

TRZECIA GENERACJA (2001 – 2012)

Range Rover trzeciej generacji oferował w porównaniu ze swoim poprzednikiem liczne i niezwykle znaczące udoskonalenia. Był większy, bardziej przestronny, zaś jego wnętrze inspirowane było luksusowymi jachtami, wytwornymi meblami oraz wyposażeniem przedziałów pierwszej klasy z samolotów. Dzięki temu powstało jedno z najbardziej luksusowych wnętrz samochodowych, jakie były dostępne na świecie.

Jeśli chodzi o nowinki techniczne, to jedną z nich był oferowany od roku 2010 „wirtualny” zestaw wskaźników. Był również pierwszym pojazdem z „dzielonym” wyświetlaczem centralnym, który pozwalał kierowcy na korzystanie z pokładowej nawigacji, zaś pasażerowi na oglądanie filmu na DVD. Wraz z rozwojem technologii silnikowej, rozszerzyła się też gama jednostek napędowych dostępnych w Range Roverze trzeciej generacji. Pierwszą nowością był turbodoładowany silnik benzynowy 4.2 V8, który trafił na rynek w roku 2005. Rok później pojawił się silnik wysokoprężny TDV8, zaś trzy lata później jednostka benzynowa 5.0 V8.

Galeria

Cztery generacje

Cztery generacje

DRUGA GENERACJA – P38A (1994 - 2001)

Range Rover drugiej generacji - oznaczony kryptonimem P38a ze względu na to, że zaprojektowano go w budynku 38A brytyjskich zakładów w Solihull - został zaprezentowany w roku 1994. Oferował jeszcze bardziej luksusowe wnętrze, lepsze własności podczas jazdy pod utwardzonych drogach, oraz zwiększone w porównaniu do poprzednika zdolności terenowe. Charakterystyczne elementy stylistyczne czyniły go natychmiast rozpoznawalnym przedstawicielem marki Range Rover. Wyjątkowa sylwetka, opadająca linia dachu, wyposażona we wloty powietrza maska, dzielona tylna klapa oraz niezakłócona dolna linia okien pozostały jego znakami firmowymi aż po dziś dzień.
Do nowinek technicznych należało zawieszenie o regulowanej wysokości oraz rozszerzona gama silników, obejmująca jednostkę diesla o pojemności 2.5 litra, oraz zapewniające lepsze niż kiedykolwiek wcześniej osiągi silniki benzynowe V8 w wersji 3.9 oraz 4.6 litra.

Galeria

Cztery generacje

Cztery generacje

PIERWSZA GENERACJA – CLASSIC (1970-1994)

Historia Range Rovera sięga lat 70-tych, kiedy to marka Land Rover zapragnęła zrewolucjonizować rosnący rynek eksploatowanych na co dzień pojazdów 4x4 oferując pierwszego na świecie luksusowego SUV-a. Model pierwszej generacji, znany też jako Classic, był pierwotnie dostępny jedynie w wersji 2-drzwiowej. Trafił na rynek w roku 1970 i był wyposażony w lekki, aluminiowy silnik V8, stały napęd na cztery koła oraz hamulce tarczowe na obydwu osiach. Na przestrzeni 25 lat model poddano licznym modernizacjom. Zwiększono też liczbę dostępnych wersji - w roku 1981 wprowadzono również nadwozie 4-drzwiowe, a rok później zaoferowano klientom automatyczną skrzynię biegów.
Lista wprowadzanych udoskonaleń szybko się wydłużała. Pierwszy Range Rover z silnikiem diesla pojawił się w roku 1986, zaś w 1989 po raz pierwszy zastosowano w samochodzie terenowym układ ABS. W roku 1982 Range Rover stał się pierwszym SUV-em z elektronicznym układem kontroli trakcji oraz automatycznym, elektronicznie sterowanym, pneumatycznym zawieszeniem.

Galeria

HISTORIA INNOWACYJNOŚCI

DZIEŁO SZTUKI

Podróże

Podróże

PRZEJAZD PRZEZ PRZESMYK DARIEN (1972)

Oryginalny Range Rover z roku 1970 łączył w sobie doskonałe zachowanie na drogach utwardzonych, wysoki poziom komfortu oraz bezkompromisowe własności terenowe. Kolejne generacje nadal wyznaczały trendy w segmencie luksusowych SUV-ów pod względem wszechstronności i popularności wśród klientów.
W roku 1972 Range Rover został pierwszym pojazdem, który pokonał liczącą niemal 30 000 km trasę zorganizowanej przez Armię Brytyjską ekspedycji Trans-America. Obejmowała ona również pokonanie niezwykle niebezpiecznego Przesmyku Darien w Ameryce Południowej.

Podróże

Podróże

PRZEJAZD PRZEZ SAHARĘ (1974)

Range Rover ugruntował swoją reputację niedoścignionego wzoru pod względem własności terenowych, pomyślnie zaliczając liczne próby wytrzymałościowe. Po pokonaniu Przesmyku Darien, w roku 1974 Range Rover bez problemu przejechał w ciągu 100 dni liczącą 12 000 kilometrów, wymagającą trasę wiodącą przez piaski Sahary.

Podróże

Podróże

MARATON LONDYN-SYDNEY (1977)

W roku 1977 Range Rover po raz kolejny udowodnił swoje zdolności terenowe zwyciężając w klasie 4x4 podczas liczącego 30 000 kilometrów maratonu Londyn - Sydney.

Podróże

Podróże

RAJD PARYŻ - DAKAR (1979 ORAZ 1981)

Range Rover wygrał pierwszy Rajd Paryż - Dakar rozgrywany w roku 1979. Kolejne zwycięstwo w tej imprezie nadeszło dwa lata później, w roku 1981.
Następnie, w roku 1985 „Bullet” - Range Rover z silnikiem diesla - pobił 27 rekordów szybkości, udowadniając wszechstronność pojazdów tej marki.

Podróże

Podróże

JEDWABNY SZLAK (2013)

Trzy hybrydowe Range Rovery pokonują liczącą 16 000 km, wymagającą trasę dawnego szlaku jedwabnego, docierając z Wielkiej Brytanii do Indii.

FAKTY I LICZBY

  • POLIMERY Z RECYKLINGU
    POLIMERY Z RECYKLINGU

    Ilość pochodzących z recyklingu polimerów wykorzystanych w każdym Range Roverze odpowiada 2 137 niewielkim plastikowym butelkom.

  • WIRTUALNE TESTY
    WIRTUALNE TESTY

    Symulacje komputerowe przeprowadzone w fazie projektowania pojazdu były odpowiednikiem 1,2 mln kilometrów testów w świecie rzeczywistym. Jest to odległość dzieląca Ziemię od Księżyca.

  • NIŻSZE ZUŻYCIE PALIWA
    NIŻSZE ZUŻYCIE PALIWA

    Silnik TDV6 stosowany w Range Roverze czwartej generacji zużywa do 26% mniej paliwa niż w poprzednim modelu.

  • NIEWIELKA WAGA
    NIEWIELKA WAGA

    Range Rover czwartej generacji posiada o 50% mniej mechanizmów rozdzielczych i jest nawet o 420 kg lżejszy niż poprzedni model.

  • ZDOLNOŚĆ DO HOLOWANIA
    ZDOLNOŚĆ DO HOLOWANIA

    Range Rover może holować przyczepy o masie dochodzącej do 3,5 tony.

  • WSZECHSTRONNOŚĆ
    WSZECHSTRONNOŚĆ

    Różnica w wychyleniu zawieszenia wynosząca aż 675 mm pomiędzy kołami przedniej i tylnej osi sprawia, że pojazd może pokonywać nawet niezwykle wymagające przeszkody.