• Range Rover

    Range Rover

    Kwintesencja elegancji i luksusu

    od 539 500 PLN

  • Range Rover Sport

    Range Rover Sport

    Nowy wyznacznik sportowej elegancji

    od 299 900 PLN

  • Range Rover Evoque

    Range Rover Evoque

    Prawdziwy Range Rover w kompaktowej formie

    od 169 200 PLN

  • Nowy Discovery

    Nowy Discovery

    Wysoce pożądany SUV klasy premium

    od 236 200 PLN

  • Discovery Sport

    Discovery Sport

    Najbardziej wszechstronny kompaktowy SUV

    od 149 900 PLN

  • Defender

    Defender

    Brytyjska legenda

  • SPECIAL VEHICLE OPERATIONS

    SPECIAL VEHICLE OPERATIONS

    Luksus, osiągi i sprawność w terenie wyniesione na nowy poziom, aby stworzyć wyjątkowe pojazdy marki Land Rover.

Od czasu prezentacji pierwszego w historii Range Rovera w 1970 roku pojazd ten stale ewoluuje. Najbardziej luksusowy SUV na świecie wyróżnia się wspaniałym poziomem wyrafinowania, nieodłącznymi możliwościami terenowymi i inspirującym designem, a także nowinkami technologicznymi. Przyglądamy się historii gamy luksusowych pojazdów typu SUV znanych jako rodzina Range Rovera.


Oto nieustanna ewolucja Range Rovera od czasu jego powstania

1969 — prototyp Range Rover Velar

Aby utrzymać pilnie strzeżoną tajemnicę, jaką był prototyp pierwszego Range Rovera, projektanci i inżynierowie zaangażowani w tworzenie tego rewolucyjnego nowego pojazdu nadali ściśle tajnemu prototypowi nazwę „Velar” pochodzącą od włoskiego słowa „velare”, czyli zasłaniać lub okrywać. Aby ukryć jego tożsamość, pierwszych 26 prototypów nosiło nawet znaczek o tej nazwie.

Wczesne prototypy Range Rovera nosiły znaczek Velar w celu ukrycia jego tożsamości

1970 — pierwszy produkcyjny Range Rover z nadwoziem trzydrzwiowym

Po pomyślnie przeprowadzonych testach pojazdu koncepcyjnego Velar światu pokazano pierwszego Range Rovera. Spotkał się on z powszechnym uznaniem za sprawą rzadko spotykanego połączenia możliwości terenowych i eleganckiego designu. Był to pierwszy pojazd oferujący stały napęd na 4 koła, dzieloną pokrywę bagażnika, maskę otwieraną do przodu oraz wyprofilowaną linię boczneą na całej długości.

1981 — czterodrzwiowy Range Rover

Po 11 latach na rynku Range Rover Classic pojawił się w wersji czterodrzwiowej, a tym samym poszerzył możliwości wyboru dla coraz liczniejszych miłośników pojazdu.

  • Range Rover
  • Range Rover

Po lewej: Od czasu swojej premiery Range Rover cieszył się uznaniem za swój luksusowy charakter Po prawej: Za sprawą charakterystycznego designu Range Rover jest natychmiast rozpoznawalny

1994 — Range Rover II generacji

Akcenty stylistyczne bardziej luksusowego od swojego poprzednika modelu II generacji, takie jak legendarna sylwetka czy wprowadzenie prostokątnych reflektorów w miejsce okrągłych, wytrzymały próbę czasu i sprawiły, że pojazd po dzień dzisiejszy pozostaje natychmiast rozpoznawalny.

2001 — Range Rover III generacji

Ten ciągle ewoluujący Range Rover był pierwszym pojazdem, którego nadwozie miało jednoelementową konstrukcję typu monocoque. Inspirację przy projektowaniu szkieletu nadwozia czerpano łodzi motorowej Italian Riva, natomiast krążki linowe luksusowego jachtu były wzorem dla metalicznych elementów wykończenia wnętrza pojazdu.

  • Range Rover
  • Range Rover

Po lewej: W II generacji Range Rovera wprowadzono jeszcze więcej luksusowych akcentów Po prawej: Projektanci pojazdu inspirowali się łodzią Italian Riva

2004 — pojazd koncepcyjny Range Stormer

Pojazd koncepcyjny Stormer zasłynął z tego, że prezentował przyszły kierunek projektowania Range Rovera, a także ze śmiałego podejścia do wprowadzania nowych technologii do pojazdów.

2005 — produkcja modelu Range Rover Sport

Wprowadzenie pierwszego sportowego SUV-a w rodzinie Range Rovera dowiodło, że marce Land Rover zależy na osiągach. Gama jednostek napędowych objęła benzynowy silnik o pojemności 4,2 litra ze sprężarką mechaniczną, który zapewniał doskonałe osiągi. Range Rover Sport oferował również zawieszenie pneumatyczne typu cross-linked pozwalające na regulację wysokości, co poprawiło komfort oraz jazdę z napędem 4x4, zarówno po drogach, jak i w terenie. Regulacja wysokości zawieszenia była jednym z wielu nowych elementów wyposażenia, które odzwierciedlały dynamiczne własności w wyglądzie pojazdu.

  • Range Rover
  • Range Rover

Po lewej: Pojazd koncepcyjny Stormer pokazał przyszły kierunek projektowania Range Rovera Po prawej: Pojawienie się modelu Range Rover Sport oznaczało lepsze osiągi

2008 — pojazd koncepcyjny LRX

Ten pojazd koncepcyjny typu cross-coupé stanowił ambitny krok do przodu zespołu projektantów Land Rovera. Ten adresowany do kierowców rzadko wyjeżdżających w teren pojazd koncepcyjny nadal zachowywał legendarne właściwości terenowe Land Rovera, ale jednocześnie posiadał wnętrze określone przez prasę jako „futurystyczne”.

Design pojazdu koncepcyjnego LRX miał znaczny wpływ na stylistykę modelu Range Rover Evoque

2011 — produkcja modelu Range Rover Evoque

Wybrany „samochodem roku” na wielu rynkach Range Rover Evoque wzbudził sensację już w chwili premiery na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2010 roku. Wiele cech pojazdu koncepcyjnego LRX trafiło do tego luksusowego cross-coupé, m.in. oryginalna interpretacja klasycznego designu Range Rovera.

Range Rover Evoque

Pojawienie się modelu Range Rover Evoque przyniosło ze sobą odważny nowy design

2012 — Range Rover IV generacji

Czwarte wcielenie Range Rovera było pierwszym, w którym wykorzystano lekką, w pełni aluminiową konstrukcję nadwozia. Było natychmiast rozpoznawalne za sprawą dużego rozstawu osi i „unoszącego się w powietrzu” dachu. Pojazd wyposażono także w nową wersję systemu Terrain Response® firmy Land Rover — zintegrowaną technologię jazdy, która automatycznie wybiera najlepsze ustawienie pojazdu zależnie od terenu.

2013 - Range Rover Hybrid

Pierwsza hybryda w rodzinie Range Rovera nie tylko zapewniła niższe zużycie paliwa i emisję spalin, ale co najważniejsze robiła to bez uszczerbku dla zdolności terenowych. Na dowód tego pojazd wyruszył w podróż o długości 16 tys. km z Solihull do Bombaju, pokonując po drodze najtrudniejszą próbę terenową — Himalaje.

  • Range Rover Hybrid
  • Range Rover Hybrid

Po lewej: Pierwszy hybrydowy Range Rover ograniczył emisję bez uszczerbku dla osiągów Po prawej: W hybrydzie zachowano luksusowe elementy wyposażenia oczekiwane od Range Rovera

2013 — Range Rover Sport II generacji

Podczas dokonywanej przez znanego z Jamesa Bonda aktora Daniela Craiga prezentacji nowej wersji modelu Range Rover Sport, któremu niższe zużycie paliwa zapewnił silnik V6 o pojemności 3,0 litrów, niektóre ulice Nowego Jorku zostały na pewien czas zamknięte.



Range Rover Sport

Wyższa moc silnika była kluczową cechą modelu Range Rover Sport II generacji

2015 — premiera modelu Range Rover Sport SVR

Zaprojektowany jako SUV o wysokich osiągach i optymalnej mocy Range Rover Sport SVR był pierwszym dziełem zespołu Special Vehicle Operations. Jako najszybszy Land Rover wszech czasów pojazd ten oferuje niezapomniane wrażenia z jazdy. Jego moc odzwierciedlają akcenty stylistyczne, np. cztery końcówki układu wydechowego i jedyny w swoim rodzaju tylny spojler.

2015 - Range Rover SVAutobiography

Szczyt luksusu i wyrafinowania — Range Rover SVAutobiography na nowo zdefiniował doświadczenie obcowania z Range Roverem. Dbałość o detale widać w elementach wykończenia ze szczotkowanego aluminium oraz w ekskluzywnych fotelach. Na zewnątrz niespotykany wybór kolorów nadwozia zapewnił kierowcom poczucie najwyższego luksusu będące synonimem Range Rovera. Niedługo później pojawiła się wersja SVAutobiography Dynamic, której charakterystyczna stylistyka i potężny silnik V8 odzwierciedlały moc i zwinność pojazdu.

  • Range Rover Sport SVR
  • Range Rover

Po lewej: Range Rover Sport SVR łączy moc i osiągi, zapewniając emocje podczas jazdy Po prawej: Szczyt luksusu i wyrafinowania — Range Rover SVAutobiography

2015 - Range Rover Evoque Convertible

Evoque Convertible, pierwszy kabriolet Range Rovera, połączył zdolności terenowe, z których słynie Land Rover, z przyciągającymi wzrok elementami wyposażenia takimi jak składany dach, a jednocześnie zachował silny charakter nadany mu przez projektantów Land Rovera. Efektem jest pierwszy na świecie kompaktowy SUV 4x4 klasy premium ze składanym dachem oraz o największych możliwościach terenowych.

Range Rover Evoque Convertible

Range Rover Evoque Convertible był pierwszym tego typu Range Roverem

Gdy porównamy ściśle tajny pojazd koncepcyjny Velar z pierwszym w historii kabrioletem Range Rover Evoque Convertible, ewolucję marki Range Rover widać jak na dłoni. Ten luksusowy SUV, przy zachowaniu zdolności terenowych, wciąż podnosi poprzeczkę w kategoriach konstrukcji, możliwości terenowych i osiągów samochodu.

Obejrzyj galerię

2017 — nowy Range Rover Velar

Historia biegnie dalej. Nowy Range Rover Velar zostanie zaprezentowany 1 marca.

CHCĘ BYĆ NA BIEŻĄCO


RODZINA RANGE ROVERA

ZNAJDŹ RANGE ROVERA ODPOWIEDNIEGO DLA CIEBIE.


  • Range Rover
    RANGE ROVER

    Kiedy 45 lat temu pojawił się na rynku po raz pierwszy, cały świat na zawsze zmienił swoje podejście do pokonywania nieutwardzonych szlaków. Na przestrzeni lat marka ta stała się synonimem tego co najlepsze w słynnym brytyjskim designie.

    Poznaj ten pojazd
  • Range Rover Sport
    RANGE ROVER SPORT

    Range Rover Sport w pełni zasługuje na „S” w skrócie SUV. To najzwinniejszy, najbardziej dynamiczny i najszybciej reagujący na polecenia kierowcy Land Rover w historii, który przenosi naszą gamę modeli na inny poziom.

    Poznaj ten pojazd
  • Range Rover Evoque
    RANGE ROVER EVOQUE

    Już ponad 170 międzynarodowych nagród. Range Rover Evoque jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych: Coupé, pięciodrzwiowej i Convertible.

    Poznaj ten pojazd