Jubileuszowa wersja Range Rover Fifty

JUBILEUSZOWA WERSJA RANGE ROVER FIFTY


Range Rover to najatrakcyjniejszy SUV na świecie, łączący niezrównany design i wyjątkowe zdolności terenowe z wyrafinowanym dopracowaniem i luksusem

Pierwowzór: Range Rover był pierwszym luksusowym pojazdem z napędem 4x4; pół wieku po swoim światowym debiucie pozostaje wzorcem w dziedzinie designu, dopracowania i innowacji technicznych
Rodzina SUV-ów: Przez 50 lat pierwszy luksusowy pojazd z napędem 4x4 wyewoluował w najatrakcyjniejszą na świecie rodzinę SUV-ów, w skład której wchodzą Range Rover Evoque, Range Rover Velar i Range Rover Sport
Wersja specjalna: Range Rover świętuje pół wieku wzorniczej i technicznej doskonałości, prezentując wersję specjalną Range Rover Fifty
Model jubileuszowy: Aby uświetnić rok narodzin tego kultowego modelu (1970 r.) łączną produkcję ograniczono do 1970 egzemplarzy. Wśród dostępnych opcji znajdują się trzy historyczne kolory z palety działu Land Rover Special Vehicle Operations
Ewolucja Range Rovera: Ewolucję Range Rovera można prześledzić tutaj
Range Rover Fifty: Galerię zdjęć wersji specjalnej można obejrzeć tutaj

Whitley, Wielka Brytania, 17 czerwca 2020 r. – Poprzez wprowadzenie na rynek limitowanej wersji wyposażenia - Range Rover Fifty, firma świętuje dziś 50 lat pionierskiej innowacyjności, niezrównanego dopracowania i niespotykanych własności terenowych.

Pierwszy luksusowy SUV definiuje rynek od 17 czerwca 1970 roku, a po pięciu dekadach ewolucji Range Rover stał się rodziną atrakcyjnych i sprawnych w terenie pojazdów luksusowych. Jego fascynujące połączenie wzornictwa, dopracowania i innowacji technicznych zapewniło mu status wzorca dla wszystkich luksusowych SUV-ów.

W ciągu 50 lat swojej obecności na rynku Range Rover wielokrotnie stawał się światowym pionierem w różnych dziedzinach i dokonał wielu imponujących osiągnięć. W chwili debiutu był pierwszym SUV-em wyposażonym w stały napęd 4WD, a w 1989 roku pierwszym na świecie pojazdem 4x4 z układem hamulcowym wyposażonym w ABS. W roku 1992 stał się pierwszym na świecie pojazdem 4x4 wyposażonym w system elektronicznej kontroli trakcji (ETC) i automatyczne, elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne zapewniające zarówno na drodze, jak i poza nią komfort jazdy, z którego Range Rover tak słynie. W 2012 roku Range Rover najnowszej generacji stał się pierwszym na świecie SUV-em o pełnej aluminiowej, lekkiej konstrukcji. Dzięki temu był lżejszy, bardziej wytrzymały i ekonomiczny.

Z ciekawostek historycznych: przejechał Przesmyk Darien, rzekomo nie do przebycia, był pierwszym pojazdem wystawionym w paryskim Luwrze, a nawet dwukrotnie wygrał rajd Paryż-Dakar. Żaden inny pojazd nie łączy takiego poziomu luksusu, komfortu i wyrafinowania ze zdolnościami terenowymi i osiągami na asfalcie.

Dzięki otwieranej do przodu pokrywie silnika, dwuczęściowej tylnej pokrywie bagażnika i będącym jego znakiem rozpoznawczym wlotom powietrza w przednich błotnikach, dzisiejszy Range Rover wciąż potrafi odnaleźć swoje korzenie w pierwowzorze z 1970 roku. W roku swojego złotego jubileuszu jest bardziej ekonomiczny i luksusowy, lepiej skomunikowany ze światem i ma lepsze własności terenowe niż kiedykolwiek dotąd.

W ramach obchodów 50-lecia motoryzacyjnej ikony wyprodukowana partia Range Rovera Fifty zostanie ograniczona do zaledwie 1970 sztuk, aby uczcić rok wprowadzenia na rynek pierwszego Range Rovera.

Bazujący na luksusowej wersji wyposażenia Autobiography, Range Rover Fifty posiada kilka indywidualnych akcentów stylistycznych nadwozia w kolorze Auric Atlas a także dwa jedyne w swoim rodzaju wzory 22-calowych obręczy kół. Oznaczenia, które pojawiły się w limitowanej wersji Range Rover Fifty, zostały stworzone przez uhonorowanego Orderem Imperium Brytyjskiego prof. Gerry'ego McGoverna, dyrektora kreatywnego w firmie Land Rover. Obejmują one: napis „Fifty”, który pojawił się w kilku miejscach: na nadwoziu pojazdu oraz we wnętrzu, między innymi na specjalnej tabliczce okolicznościowej z napisem „1 of 1970”, zagłówkach, desce rozdzielczej i podświetlanych listwach progowych.

Prof. Gerry McGovern stwierdził: „Range Rover osiągnął ważny etap i stał się niezrównanym luksusowym SUV-em. Nowa wersja, stworzona z okazji 50. rocznicy, upamiętnia wyjątkową historię Range Rovera starannie dobranymi udoskonaleniami. Wskazują one na jego status lidera pod względem zdolności terenowych, wyrażając uznanie dla przeszłości, ale nie będąc przy tym przez nią przytłoczoną”.

Range Rover Fifty będzie dostępny zarówno ze standardowym, jak i wydłużonym rozstawem osi, a klienci będą mogli wybierać spośród czterech pieczołowicie dobranych kolorów nadwozia: Carpathian Grey, Rosello Red, Aruba i Santorini Black. W bardzo ograniczonej ilości dział Land Rover Special Vehicle Operations oferuje model Range Rover Fifty także z jednym z trzech historycznych, niemetalicznych lakierów nadwozia odtworzonych z oryginalnej palety kolorów Range Rovera: Tuscan Blue, Bahama Gold i Davos White. Dostępna będzie także różnorodna gama jednostek napędowych obejmująca silniki benzynowe, wysokoprężne, a nawet hybrydę typu plug-in P400e*.

Dzisiaj, gdy produkowana jest już czwarta generacja modelu, a łączna liczba sprzedanych egzemplarzy przekroczyła milion, Range Rover stanowi wyraz najwyższego luksusu. Jego charakterystyczny, wyrafinowany design i wiodące w klasie zdolności terenowe sprawiają, że Range Rover jest dziś równie bezkonkurencyjny niezmiennie od 1970 roku.

RODZINA RANGE ROVERA

Po trzech dekadach na szczycie sektora luksusowych SUV-ów Range Rover w 2005 r. stał się rodziną powiększoną o model Range Rover Sport, który łączył w sobie luksus i zdolności terenowe. W 2010 roku swój debiut zaliczył kompaktowy Range Rover Evoque skierowany w większym stopniu do młodej, miejskiej klienteli. W roku 2017 rodzina ponownie rozrosła się, gdy na rynku pojawił się Range Rover Velar, który wypełnił lukę pomiędzy modelami Range Rover Sport i Range Rover Evoque. Range Rover Velar, który zaczerpnął swą nazwę od pierwszych prototypów Range Rovera, poszerzył ofertę firmy o uproszczony design i technologicznie zaawansowane wnętrze.

HISTORYCZNY ZARYS MODELU RANGE ROVER

Dziś mija 50 lat od premiery pierwszego Range Rovera, jednak ta historia sięga jeszcze dalej. W połowie lat 60. XX wieku, próbując zrewolucjonizować rozwijający się rynek pojazdów z napędem 4x4, główny inżynier firmy motoryzacyjnej Rover odpowiedzialny za projekty nowych pojazdów, Charles Spencer „Spen” King (siostrzeniec założycieli firmy Land Rover), uknuł plan połączenia komfortu limuzyny Rovera z terenową sprawnością Land Rovera.

Opracowywanie pierwszego, mającego 2,5 metra długości prototypu kombi rozpoczęło się pod koniec lat 60. ubiegłego stulecia, zaś pierwszy egzemplarz został pokazany dziennikarzom z całego świata w roku 1970 spotykając się z pozytywnym przyjęciem. Mieszanka jego możliwości — jazdy autostradowej, terenowej, a nawet ciągnięcia przyczepy z klasą i przy zachowaniu pełnego komfortu — zapewniła mu natychmiastową popularność. Pierwszą wersję Classic określono jako „wyjątkowy przykład projektowania przemysłowego”, gdy została jako pierwszy pojazd zaprezentowana w 1971 roku w światowej sławy muzeum w paryskim Luwrze.

Gdy pierwsza generacja Range Rovera (1970-1996) weszła do sprzedaży w roku 1970 była na początku dostępna tylko z nadwoziem dwudrzwiowym. Na przestrzeni 26 lat model Classic wciąż ewoluował. W roku 1981 wprowadzono nadwozie 4-drzwiowe, a rok później zaoferowano klientom automatyczną skrzynię biegów. Pierwszy Range Rover z silnikiem wysokoprężnym pojawił się w roku 1986.

Druga generacja Range Rovera znana jako P38A zadebiutowała w 1994 roku. Można ją było natychmiast rozpoznać po charakterystycznej sylwetce, pokrywie silnika otwieranej do przodu, praktycznej, dzielonej tylnej klapie i niezakłóconej linii bocznej. Wszystkie te elementy pozostały obecne do dnia dzisiejszego. Ponadto pojazd posiadał jeszcze bardziej luksusowe wnętrze, nie tracąc przy tym nic ze swoich własności jezdnych czy zdolności terenowych. Wyposażono go również w zaawansowane zawieszenie z regulacją wysokości, a także w 2.5-litrowy silnik wysokoprężny oraz dwie wersje benzynowego silnika V8 o pojemności 3.9 i 4.6-litra gwarantujące osiągi lepsze niż kiedykolwiek.

Na przestrzeni 11 lat produkcji trzeciej generacji Range Rovera (2001-2012) wprowadzono mnóstwo usprawnień w stosunku do poprzednich wersji. Innowacje techniczne objęły sztywniejsze samonośne nadwozie (zastępujące tradycyjną ramę 4x4) oraz w pełni niezależne zawieszenie z wzajemnie połączonymi resorami pneumatycznymi (prawie wszystkie pojazdy 4x4 miały wtedy sztywne osie). Wnętrza tych pojazdów zapewniają więcej przestrzeni i luksusu, gdyż powstały z inspiracji luksusowymi jachtami, eleganckimi meblami oraz fotelami lotniczymi w pierwszej klasie.

W 2012 roku zadebiutowała czwarta, najnowsza generacja Range Rovera. Był to pierwszy SUV o lekkiej, w pełni aluminiowej konstrukcji, która pozwoliła obniżyć masę o 420 kg w stosunku do jego poprzedników. Pojawiło się wiele przydatnych w terenie innowacji takich jak automatyczne systemy Terrain Response™ 2 i All-Terrain Progress Control, a także nowe, ekonomiczne, zelektryfikowane silniki z serii Ingenium, hybryda typu plug-in oraz innowacyjne technologie z zakresu multimediów i bezpieczeństwa.

Od pięciu lat Range Rover SVAutobiography znajduje się na szczycie linii modelowej obejmującej najmocniejsze i najbardziej dopracowane pojazdy z rodziny Range Rovera. Tworzą je specjaliści z dział Special Vehicle Operations, a klienci mogą też wybierać pomiędzy Range Roverem SVAutobiography i SVAutobiography Dynamic z potężnymi silnikami V8 i kunsztownie wykończonymi wnętrzami.

O firmie Land Rover
Od 1948 roku firma Land Rover produkuje pojazdy 4x4, z których każdy jest „prawdziwym ekspertem w terenie”. Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar oraz Range Rover Evoque — każdy z tych modeli jest wzorem dla światowego segmentu pojazdów SUV. 80% produkcji Land Rovera trafia na eksport do ponad 100 krajów na całym świecie.

OŚ CZASU

1967 6 września 1967 roku rozpoczynają się prace rozwojowe nad „100-calowym kombi”, pierwszym prototypem Range Rovera
1969 Prototypom nadano nazwę „Velar”, aby ukryć, że to Range Rover — zawiera ona litery z gotowych do produkcji emblematów marek „Alvis” i „Rover”, choć pochodzi od łacińskiego słowa „velare”, które znaczy „ukrywać” lub „zasłaniać”
1970 2-drzwiowy Range Rover ma swoją premierę 17 czerwca — posiada lekki, aluminiowy silnik V8, stały napęd 4WD i hamulce tarczowe wszystkich kół
1971 Range Rover staje się pierwszym pojazdem wystawionym w paryskim Luwrze, podziwianym jako „wyjątkowy przykład projektowania przemysłowego” — egzemplarz produkcyjny jest prezentowany przy wejściu, natomiast model w skali ¼ wewnątrz
1971 Range Rover otrzymuje nagrodę RAC Dewar za wybitne osiągnięcie techniczne
1972 Range Rover staje się pierwszym pojazdem, który przejechał obie Ameryki, w tym Przesmyk Darién, w ramach liczącej 29 000 kilometrów transamerykańskiej ekspedycji armii brytyjskiej, podczas której 99 dni zajęło pokonanie 400 kilometrów gęstej dżungli
1974 Range Rover kończy liczącą 12 000 km wyprawę z zachodu na wschód pustyni Sahara w 100 dni
1977 Zmodyfikowany Range Rover wygrywa maraton Londyn-Sydney w klasie 4x4, wyczerpującą, liczącą 30 000 km imprezę — najdłuższy w historii rajd samochodowy z pomiarem czasu
1979 Specjalnie zmodyfikowany Range Rover wygrywa inauguracyjny rajd Paryż-Dakar (Range Rover wygrywa ponownie w roku 1981)
1981 Premiera pierwszej produkcyjnej wersji 4-drzwiowej — opartej na przeróbce szwajcarskiej firmy Monteverdi
1981 Do produkcji trafia pierwsza fabryczna wersja limitowana Range Rovera „In Vogue”, zapowiadając ewolucję Range Rovera w pojazd luksusowy; nazwa (Vogue) jest potem wykorzystywana dla topowych odmian
1982 Produkcja Range Rovera sięga 100 000 egzemplarzy
1982 Do Range Rovera można zamówić przekładnię automatyczną
1982 Na specjalne zamówienie powstaje Range Rover na potrzeby wizyty papieża Jana Pawła II w Wielkiej Brytanii
1983 Debiutuje pięciobiegowa przekładnia manualna Range Rovera
1984 Po sukcesie wersji „In Vogue” na rynek zostaje wprowadzona wersja Vogue, która staje na szczycie gamy modelowej
1985 Napędzany silnikiem wysokoprężnym Range Rover „Beaver Bullet” bije 27 rekordów prędkości, w tym rekord dla pojazdu z silnikiem Diesla jazdy ze średnią prędkością ponad 160 km/h przez 24 godziny
1986 Wprowadzenie na rynek pierwszego Range Rovera z silnikiem wysokoprężnym — turbodoładowaną jednostką VM o pojemności 2,4 litra; do wszystkich wersji poza odmianami Turbo Diesel dodano przedni spojler
1987 Range Rover debiutuje w Ameryce Północnej
1988 W układzie przeniesienia napędu Range Rovera pojawia się napędzana łańcuchem skrzynia rozdzielcza firmy Borg-Warner z centralnym mechanizmem różnicowym ze sprzęgłem wiskotycznym, co znacznie poprawia komfort jazdy i potwierdza luksusowy charakter pojazdu
1989 Range Rover jest pierwszym na świecie pojazdem 4x4 wyposażonym w układ hamulcowy z ABS, pierwszym na świecie zaprojektowanym pod kątem optymalnych właściwości zarówno w terenie, jak i na drodze
1989 Karawana przygotowanych do ekspedycji Range Roverów przemierza najbardziej wymagający odcinek trasy Continental Drive w Kolorado w Stanach Zjednoczonych, który Land Rover nazywa „Great Divide”
1990 W celu upamiętnienia zakończenia produkcji 2-drzwiowego Range Rovera na rynek trafia licząca 200 pojazdów wersja limitowana CSK nazwana tak na cześć Charlesa Spencera Kinga (Spena), szefa projektantów Range Rovera
1992 Range Rover Classic pierwszym na świecie pojazdem 4x4 wyposażonym w system elektronicznej kontroli trakcji (ETC) i automatyczne, sterowane elektronicznie zawieszenie pneumatyczne — pionier w dwóch dziedzinach!
1992 Debiut wersji LWB LSE (w USA znanej jako County LWB) podczas przejażdżki w Maroku prezentującej nowy model oraz automatyczne, sterowane elektronicznie zawieszenie pneumatyczne
1993 Na wystawie motoryzacyjnej w Londynie ogłoszona zostaje nazwa Autobiography (przedstawiona klientom w 1994), ograniczona do 25 pojazdów
1994 Range Rover 2. generacji (P38A) debiutuje z długim rozstawem osi i przeprojektowanym, częściowo samonośnym nadwoziem oraz zmodernizowanym, sterowanym elektronicznie zawieszeniem pneumatycznym
1996 Wycofanie modelu Range Rover Classic po wyprodukowaniu łącznie 317 615 egzemplarzy (przez dwa lata wytwarzano go równolegle z P38A)
1999 Land Rover tworzy jak dotąd najbardziej luksusowego Range Rovera w postaci limitowanej wersji Range Rover Linley zainspirowanej przez projektanta mebli lorda Linleya — wyprodukowano zaledwie 10 pojazdów wycenionych na 100 000 GBP
2001 Wprowadzenie trzeciej generacji Range Rovera (L322) z wszechstronnym, niezależnym zawieszeniem pneumatycznym, której prezentacja odbyła się na lotnisku RAF Kinloss, w zamku Skibo oraz posiadłości Novar Estate
2002 W fabryce w Solihull powstaje półmilionowy Range Rover
2005 Do oferty dołączają doładowane silniki benzynowe V8 o pojemności 4,4 oraz 4,2 litra
2005 Debiutuje drugi model — Range Rover Sport
2006 W Range Roverze pojawiają się system Terrain Response® i silnik wysokoprężny TDV8
2009 Do Range Rovera trafiają całkowicie nowe silniki benzynowe LR-V8 o poj. 5 litrów w wersji wolnossącej i doładowanej oraz pierwszy na świecie system Adaptive Dynamics, który w sposób ciągły optymalizuje kontrolę przechyłów nadwozia i toru jazdy
2010 Range Rover świętuje swoją 40. rocznicę
2010 Debiut trzeciego modelu, Range Rovera Evoque, który inauguruje nowy segment — luksusowych, kompaktowych SUV-ów
2011 Prezentacja Range Rovera Autobiography Ultimate Edition
2011 W Range Roverze debiutuje nowy silnik LR-TDV8 o poj. 4,4 litra i mocy 313 KM, oferujący redukcję emisji CO2 o 14% i zużycia paliwa o 18,5%
2012 6 września w Royal Ballet School w Londynie debiutuje Range Rover 4. generacji (L405) — pierwszy na świecie całkowicie aluminiowy SUV
2013 Range Rover wprowadza na rynek 3-litrowy doładowany silnik benzynowy LR-V6 o mocy 340 KM
2013 Debiut 2. generacji modelu Range Rover Sport (L494)
2013 Prototypy hybrydowego Range Rovera wyruszają na wielki Jedwabny Szlak do Indii, pokonując 16 000 kilometrów z Solihull do Bombaju w ramach ostatniego sprawdzianu technicznego
2013 Premiera pierwszego od 20 lat Range Rovera z długim rozstawem osi i ekskluzywnym wyposażeniem — Range Rovera Autobiography Black
2014 Flota składająca się z Range Roverów i Range Rovera Classic pokonuje ponad 1500 km po części pierwotnej trasy Great Divide, aby uczcić 25. rocznicę ekspedycji
2014 Światowa premiera Range Rovera Hybrid z długim rozstawem osi w Chinach
2014 Range Rover i Range Rover Sport promują innowację w skali świata — system All-Terrain Progress Control (ATPC), a także otrzymują wyświetlacz przezierny HUD
2015 21. rocznica topowej wersji Range Rovera — Autobiography
2015 Najmocniejszy w historii produkcyjny Range Rover debiutuje na nowojorskim salonie samochodowym — Range Rover SVAutobiography z doładowanym silnikiem V8 o mocy 550 KM ma uczcić 21-letnią historię nazwy Autobiography
2015 6-milionowym Land Roverem zostaje Range Rover Vogue SE z długim rozstawem osi zbudowany z okazji 45-lecia Range Rovera
2015 Hybrydowy Range Rover State Review zostaje po raz pierwszy użyty przez Królową, zastępując wykorzystywany od 2002 roku poprzedni model Range Rover State Review
2015 Range Rover przejeżdża przez wykonany na specjalne zamówienie wolnostojący most z papieru w chińskim Suzhou — liczący pięć metrów most został zbudowany bez użycia kleju i śrub
2016 Range Rover Autobiography holuje statek kosmiczny SpaceShipTwo firmy Virgin Galactic podczas prezentacji i ceremonii nadania nazwy w kalifornijskim Mojave Air and Space Port
2016 Premiera funkcji Advanced Tow Assist oraz inteligentnego ogranicznika prędkości
2017 Nowy Range Rover SVAutobiography Dynamic; bardziej zorientowany na kierowcę, obniżony o 8 mm i wyposażony w potężny, doładowany silnik V8 o poj. 5 litrów i mocy 550 KM
2017 Land Rover Classic ogłasza nowy program „Range Rover Reborn” dający wyjątkową możliwość zakupu oryginalnego 2-drzwiowego Range Rovera o wysokiej wartości kolekcjonerskiej prosto od pierwotnego producenta
2017 Zapowiedź Range Rovera Sentinel opartego na wersji Autobiography, ale odpornego na przebicie przez pociski zapalające dużej prędkości kalibru 7,62 mm (późniejszą wersję przedstawiono w 2019 r.)
2017 Debiutuje czwarty model — Range Rover Velar
2017 Prezentacja Range Rovera P400e PHEV w London Design Museum
2017 Prezentacja na LA Auto Show Range Rovera SVAutobiography z długim rozstawem osi, dostępnego z nowym układem przeniesienia napędu PHEV, a także udoskonalonym doładowanym benzynowym silnikiem V8 o mocy 565 KM
2018 Nowy podwójnie doładowany silnik wysokoprężny SDV6 o poj. 3 litrów i mocy 275 KM zastępuje jednostkę TDV6 3.0
2018 Premiera 2. generacji Range Rovera Evoque
2020 Range Rover otrzymuje 3 litrowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy Ingenium z układem MHEV, a także wersję specjalną Range Rover Fifty

Światowe premiery Range Rovera

1971 Range Rover staje się pierwszym pojazdem wystawionym w paryskim Luwrze
1972 Range Rover staje się pierwszym pojazdem, który pokonał Przesmyk Darién
1979 Specjalnie zmodyfikowany Range Rover wygrywa inauguracyjny rajd Paryż-Dakar
1985 Napędzany silnikiem wysokoprężnym Range Rover „Bullet” bije 27 rekordów prędkości
1989 Range Rover jest pierwszym na świecie pojazdem 4x4 wyposażonym w układ hamulcowy z systemem ABS
1992 Range Rover jest pierwszym na świecie pojazdem 4x4 wyposażonym w elektroniczną kontrolę trakcji (ETC)
1992 Range Rover jest pierwszym na świecie pojazdem 4x4 wyposażonym w elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne
2009 Range Rover wprowadza system Adaptive Dynamics, który w sposób ciągły optymalizuje kontrolę przechyłów nadwozia i toru jazdy
2012 Czwarta generacja Range Rovera to pierwszy na świecie SUV z całkowicie aluminiowym nadwoziem
2014 System All-Terrain Progress Control (ATPC) debiutuje w modelach Range Rover i Range Rover Sport

Range Rover — ekspedycje i przejazdy

1971 Pierwsze zwycięstwo w Range Roverze w rajdzie górskim w Llangollen
1972 Kierowana przez majora Johna Blashforda-Snella ekipa armii brytyjskiej potwierdza terenowe właściwości pierwszego Range Rovera, gdy w 1972 roku przejeżdża dwoma samochodami trasę od północnej Alaski do najbardziej wysuniętego na południe skrawka Argentyny, pokonując osławiony Przesmyk Darién — gęsty las i bagna uniemożliwiające przejazd samochodem pomiędzy Ameryką Środkową i Południową
1974 Range Rover kończy liczącą 12 000 km wyprawę z zachodu na wschód pustyni Sahara w 100 dni
1977 Zmodyfikowany Range Rover wygrywa maraton Londyn-Sydney w klasie 4x4, wyczerpującą, liczącą 30 000 km imprezę — najdłuższy w historii rajd samochodowy z pomiarem czasu
1979/81 Specjalnie zmodyfikowany Range Rover wygrywa inauguracyjny rajd Paryż-Dakar i zwycięża ponownie w roku 1981
1985 Napędzany silnikiem wysokoprężnym Range Rover „Bullet” bije 27 rekordów prędkości, w tym rekord dla pojazdu z silnikiem Diesla jazdy ze średnią prędkością ponad 160 km/h przez 24 godziny
Lata 80. XX w. W słynnym w latach 80. i 90. ubiegłego wieku rajdzie Camel Trophy Range Rovery oraz Land Rovery Series III, Defendery, Discovery i Freelandery stawiają czoło „Olimpiadzie 4x4”. Od Amazonii po Daleki Wschód, Australazję, Afrykę i Syberię, Camel Trophy przekształca się z heroicznego wyzwania dla kierowców w sprawdziany dla ludzkiej wytrzymałości takie jak pływanie kajakiem, jazda rowerem po górach czy sporty wodne. 1981 (Sumatra); 1982 (Papua Nowa Gwinea); 1987 (Madagaskar — wykorzystano pojazdy z silnikami wysokoprężnymi)
1989 Karawana przygotowanych do ekspedycji Range Roverów przemierza najbardziej wymagający odcinek trasy Continental Drive w Kolorado w Stanach Zjednoczonych, który Land Rover nazywa „Great Divide”
2003 Podczas rajdu G4 Challenge zespoły rywalizują w ramach jedynego w swoim rodzaju globalnego przedsięwzięcia. Łącząc wymagającą jazdę terenową i sporty ekstremalne ze skomplikowaną strategią, zawodnicy konkurują na trwających cztery tygodnie etapach, które obejmują Nowy Jork i Wschodnie Wybrzeże, RPA, Australię Zachodnią i Dziki Zachód
2006 Podczas drugiej edycji G4 Challenge zawodnicy pokonują tysiące kilometrów w czterech krajach na dwóch kontynentach — Tajlandii, Laosie, Brazylii i Boliwii — wspierając Międzynarodową Federację Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IFRC)
2013 Prototypy hybrydowego Range Rovera wyruszają na wielki Jedwabny Szlak do Indii, pokonując 16 000 kilometrów z Solihull do Bombaju w ramach ostatniego sprawdzianu technicznego
2014 Flota składająca się z Range Roverów oraz Range Rovera Classic pokonuje ponad 1500 km po części pierwotnej trasy Great Divide, aby uczcić 25. rocznicę ekspedycji