EDYCJA LIMITOWANA CLASSIC DEFENDER V8: INSPIROWANA LAND ROVER WINSTONA CHURCHILLA

  • Classic Defender V8 Churchill Edition to hołd dla legendarnego modelu „UKE 80” – Land Rover Series I z 1954 roku, niegdyś należącego do wybitnego premiera Wielkiej Brytanii, Winstona Churchilla.
  • Limitowana edycja dziesięciu egzemplarzy wyróżnia się lakierem w kolorze Bronze Green, stalowymi felgami w tej samej tonacji, galwanizowanymi detalami nadwozia oraz luksusową tapicerką w kolorze Bottle Green ze skóry Bridge of Weir Semi-Aniline.
  • Classic Defender V8 Churchill Edition powstanie wyłącznie na indywidualne zamówienie – w wersji 90 lub 110 Station Wagon, a także 90 Soft Top.
  • Każdy Classic Defender V8 jest kompleksowo odbudowywany i na nowo zaprojektowany, aby zapewnić komfort i osiągi – napędzany silnikiem benzynowym Land Rover 5.0 V8 o mocy 405 KM, połączonym z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.

 

Najnowsza, limitowana edycja Works Bespoke od Land Rover Classic czerpie inspirację z osobistego Land Rover Series I byłego premiera Wielkiej Brytanii, Winstona Churchilla, którego otrzymał w 1954 roku. Powstanie jedynie dziesięć egzemplarzy Classic Defender V8 Churchill Edition.

Inicjatorem powstania Churchill Edition jest autoryzowany dealer Land Rover Classic, firma Emil Frey, właściciel oryginalnego egzemplarza Churchill Series I z numerem rejestracyjnym „UKE 80”. Edycja ta, dostępna wyłącznie za pośrednictwem Emil Frey, pokazuje, jak szerokie możliwości personalizacji oferuje program Works Bespoke dla Classic Defender V8.

Classic Defender V8 Churchill Edition wyróżnia się nadwoziem w kolorze Bronze Green, starannie dopasowanym do oryginału przez ekspertów z Classic Works. Ten głęboki, historyczny odcień pojawia się również na 16-calowych, stalowych kołach heavy-duty oraz w detalach wnętrza, w tym wokół konsoli środkowej.

Na froncie znalazł się galwanizowany zderzak oraz klasyczna metalowa kratka wlotu powietrza. Charakterystycznym elementem jest pojedyncza, matowo-czarna oprawa reflektora, inspirowana pozycją przedniego numeru rejestracyjnego w ikonicznym 4x4 Churchilla. Dodatkowe detale obejmują dekal „UKE 80” na błotnikach, indywidualne oznaczenia z tyłu pojazdu, a także niepomalowane, galwanizowane krawędzie nadwozia.

Wnętrze wykończono luksusową skórą Bridge of Weir Semi-Aniline w odcieniu Bottle Green, która pokrywa także uchwyty pasażera, w połączeniu z wykończeniem i podsufitką w kolorze Windsor Ebony. Deska rozdzielcza zawiera unikatowy zegar z niebieską tarczą i czerwoną linią – inspirowany szampanem Pol Roger Sir Winston Churchill.

Dominic Elms, Dyrektor Zarządzający Jaguar Land Rover Classic, powiedział: „Classic Defender V8 Churchill Edition to znakomity przykład tego, co można osiągnąć, gdy pomysł klienta spotyka się z kunsztem i dbałością o detale ekspertów Land Rover Classic. Nasi specjaliści z programu Works Bespoke subtelnie uchwycili istotę ikonicznego Land Rover z 1954 roku należącego do Winstona Churchilla, tworząc te ekskluzywne, limitowane pojazdy, które są obecnie ręcznie wytwarzane w naszym światowej klasy centrum renowacyjnym w Wielkiej Brytanii.” 

LAND ROVER SERIES I WINSTONA CHURCHILLA Z 1954 R.

‘UKE 80’, Land Rover Series I o rozstawie osi 86 cali, został pierwotnie wręczony Winstonowi Churchillowi w jego posiadłości Chartwell 30 listopada 1954 r., z okazji jego 80. urodzin. Oznaczony rejestracją UKE 80, pojazd posiadał indywidualne modyfikacje po stronie pasażera, gdyż jego głównym zadaniem było przewożenie Churchilla po posiadłości. Zmiany obejmowały szersze siedzenie z rozkładanym podłokietnikiem, ogrzewanie podnóżka oraz dodatkowy uchwyt pokryty skórą.

Series I pozostał na terenie posiadłości Chartwell aż do śmierci Winstona Churchilla w styczniu 1965 r., po czym został przekazany jego zięciowi, czcigodnemu A.C. Soames C.B.E. MP. Samochód pozostał w rodzinie do 1973 r., a w 2013 r. został zakupiony przez obecnego, szwajcarskiego właściciela. Pojazd został poddany renowacji i przeniesiony do Emil Frey Classics Museum w Safenwil w Szwajcarii, gdzie znajduje się do dziś.

Eksperci z Land Rover Classic odwiedzili egzemplarz „UKE 80”, aby w pełni zagłębić się w historyczne detale oryginału i upewnić się, że każdy element edycji Churchill wiernie odzwierciedla swoje źródło inspiracji. Zespół dokładnie przeanalizował lakier, aby kolor został perfekcyjnie odzwierciedlał oryginalny odcień Bronze Green. Pobierano również próbki oryginalnej wykończenia wersja, aby skórzana tapicerka Bridge of Weir Semi-Aniline w kolorze Bottle Green miała idealny odcień.

Oprócz wariantów nadwozia 90 i 110 Station Wagon dostępne są także wersje Soft Top edycji Churchill. Soft Top posiada szyty na miarę materiałowy dach, zapewniający idealne dopasowanie i jest inspirowany dachem zamontowanym w ostatnim „klasycznym” Defender wyprodukowanym w Solihull w 2016 roku. Boczne i tylne sekcje dachu można odpiąć i zrolować, umożliwiając jazdę „pod gołym niebem”, przy jednoczesnym zachowaniu ochrony przed warunkami atmosferycznymi. Land Rover Classic dodał również dodatkowe punkty mocowania, aby materiał pozostawał napięty przy prędkościach autostradowych.

Wprowadzenie edycji Churchill następuje po debiucie wariantów Classic Defender V8: 90 i 110 Station Wagon oraz 90 Soft Top, które są dostępne dla klientów Works Bespoke do zamówienia według indywidualnych specyfikacji.

W ramach programu Works Bespoke, specjalistyczny zespół Land Rover Classic Works może stworzyć prawdziwie spersonalizowane pojazdy od podstaw, w tym unikalne opcje i akcesoria inspirowane konkretnymi lub historycznymi pojazdami Land Rover. Niezależnie od tego, czy samochód ma służyć na wiejskiej posiadłości, nad morzem, czy w miejskim środowisku, Land Rover Classic jest w stanie urzeczywistnić marzenia klientów o wymarzonym samochodzie terenowym.

Wszystkie pojazdy Classic Defender V8 są napędzane wyłącznie oryginalnym 5,0-litrowym silnikiem benzynowym V8 Land Rover o mocy 405 KM i momencie obrotowym 515 Nm, w połączeniu z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF, zapewniającą płynną i dynamiczną jazdę

Każdy egzemplarz powstaje na bazie pojazdu wyprodukowanego w latach 2012–2016 i jest starannie odrestaurowany, przeprojektowany i ulepszony, za sprawą setek godzin precyzyjnej pracy ekspertów Land Rover Classic. A to wszystko, aby stworzyć samochód łączący trwałość, moc, luksus oraz możliwości terenowe. Doświadczenie jazdy po drogach publicznych zostało dodatkowo udoskonalone, dzięki kompleksowo wzmocnionemu zawieszeniu, obejmującemu indywidualnie dobrane sprężyny Eibach i amortyzatory Bilstein, zmodyfikowane stabilizatory, przeprojektowany układ kierowniczy oraz wzmocniony układ hamulcowy Alcon.

Modernizacja Land Rover Classic obejmuje również system Classic Infotainment, montowany we wszystkich Classic Defender V8. Łączy on nowoczesne funkcje, takie jak nawigacja, radio DAB i Bluetooth, z klasycznym wyglądem idealnie zintegrowanym z deską rozdzielczą i konsolą centralną.

Oprócz serwisu Classic Works w globalnej siedzibie Land Rover Classic w Wielkiej Brytanii oraz dedykowanej placówki Land Rover Classic w Essen-Kettwig w Niemczech, Emil Frey zapewnia pełne wsparcie posprzedażowe dla modeli historycznych, w tym Classic Defender V8, ze swojego flagowego salonu w Monachium.

DANE TECHNICZNE CLASSIC DEFENDER V8 CHURCHILL EDITION

Tabelle
SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY
Pojemność silnika (cm3) 4,999
Cylindry V8 wolnossący, benzyna (EU5)
Moc (KM) 405 przy 6,000 obr./min
Moment obrotowy (Nm) 515 przy 5,000 obr./min
Skrzynia biegów 8-biegowa automatyczna z dźwignią Pistol Shifter, napęd na cztery koła, dwubiegowa skrzynia rozdzielcza, wzmocniony przedni i tylny mechanizm różnicowy, centralny mechanizm różnicowy z podziałem momentu obrotowego
PODWOZIE
Zawieszenie przednie I tylne Przód: sztywna oś, sprężyny śrubowe Eibach, amortyzatory teleskopowe Bilstein. Drążek Panharda i wahacze wzdłużne. Stabilizator poprzeczny Eibach. Tył: sztywna oś, sprężyny śrubowe Eibach, amortyzatory teleskopowe Bilstein. Rama w kształcie litery „A” i wahacze wzdłużne. Stabilizator poprzeczny Eibach
Hamulce przednie Zaciski Alcon, czterotłoczkowe, tarcze 335 mm
Hamulce tylne Zaciski Alcon, czterotłoczkowe, tarcze 300 mm
Koła i opony 16-calowe wzmocnione felgi stalowe, opony terenowe typu mud-terrain
Układ kierowniczy Recirculating ball, power-assisted
OSIĄGI I EKONOMIA
0-97 km/h 5.9 (90) / 6.1 (110) szac.
Prędkość maksymalna (km) 171 km/h

HiISTORIA V8 W DEFENDER

  • Historia silników V8 w pojeździe Land Rover Defender zaczęła się od modelu Series III Stage 1 V8 z 1979 roku. Karburetorowy silnik Rover V8 o pojemności 3,5 litra generował moc 90 KM.
  • Land Rover 110 z 1983 r. i 90 z 1984 r. korzystały z tego samego silnika 3,5-litrowego Rover V8 co Series III Stage 1, ale w wersji o mocy 113 KM, podniesionej do 135 KM od 1987 r.
  • Dla rynku północnoamerykańskiego (NAS), od 1992 r., Defender 90 i Defender 110 montowany był 3,9-litrowy silnik Rover V8 o mocy 182 KM z wtryskiem paliwa oraz czterobiegową automatyczną skrzynią biegów.
  • W 1998 r. w limitowanej serii Defender 90 z okazji 50. Rocznicy zastosowano silnik V8 o pojemności 4,0 litra i mocy 190 KM z drugiej generacji Range Rover, również z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów
  • 5,0-litrowy, wolnossący Defender Works V8 z 2018 r. stał się pierwszym oficjalnym Land Rover Defender z silnikiem V8 od 1998 roku.
  • Inne edycje Land Rover Classic Defender V8 obejmują warianty Islay, Trophy i Trophy II.