DYNAMICZNY DEBIUT: NAJNOWSZY PROTOTYP DEFENDER DAKAR D7X-R ZAPREZENTOWANY PODCZAS GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED
- Defender Rally zaprezentował najnowszą wersję prototypu Defender Dakar D7X-R na słynnej trasie Hillclimb podczas Goodwood Festival of Speed.
- Podczas publicznego debiutu samochód rajdowy brał również udział w pokazach w Off-Road Arena przez wszystkie cztery dni wydarzenia.
- Za kierownicą zasiedli dwaj oficjalni kierowcy Defender – utalentowana Sara Price i legendarny Stéphane Peterhansel.
- Trwają przygotowania do startu w kategorii „Stock” Rajdu Dakar 2026 oraz Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych (W2RC).
Prototyp Defender Dakar D7X-R zadebiutował publicznie na światowej scenie w miniony weekend, podczas legendarnej trasy Hillclimb w Goodwood Festival of Speed. Prototyp jest w trakcie intensywnych testów przed planowanym udziałem w Rajdzie Dakar 2026 oraz Mistrzostwach Świata w Rajdach Terenowych (W2RC).
Samochód rajdowy był prezentowany na kultowej trasie Hillclimb przez wszystkie cztery dni festiwalu, a także brał udział w pokazach terenowych w Off-Road Arena, gdzie mierzył się z bardziej ekstremalnymi trasami i wymagającym terenem.
Obecność Defender podczas Festival of Speed dała publiczności zobaczenia samochodów przed wystąpieniem w Rajdzie Dakar oraz W2RC w nowo zaktualizowanej kategorii „Stock”, przeznaczonej dla samochodów produkcyjnych. Defender Dakar D7X-R to wersja rajdowa modelu Defender 110. Nowe zasady w kategorii „Stock” uczynią ją znacznie bardziej konkurencyjną i stworzą idealną platformę do autentycznego przedstawienia wybitnych możliwości terenowych i wytrzymałości utożsamianych z marką Defender.
Na festiwalu swój debiut mieli również kierowcy - czterokrotna zwyciężczyni Rajdu Dakar Sara Price oraz legenda motorsportu Stéphane Peterhansel - czternastokrotny zwycięzca Dakaru. Oboje zostali niedawno ogłoszeni jako oficjalni kierowcy Defender, obok Rokasa Baciuški.
Sara Price o swoich wrażeniach: „Uwielbiam być na Goodwood, tyle się tutaj dzieje! Niesamowicie było jechać na słynnej trasie hillclimb i to cztery razy. Oprócz tego super zabawą było jechanie w Off-Road Arena, bo czuję ogromną ekscytację za każdym razem, gdy wsiadam do Dakar D7X-R. Naprawdę ma wszystko co potrzeba i świetnie się go prowadzi. W Goodwood pokazaliśmy nasz prototyp, ale już niedługo nasz rajdowy Defender będzie gotowy, a wtedy zacznie się prawdziwe testowanie.”
Stéphane Peterhansel dodał: „To był zaszczyt być na Goodwood. Od wielu lat fascynowała mnie sławna trasa hillclimb i wreszcie mogłem jej doświadczyć osobiście. To było wspaniałe wydarzenie i bardzo się cieszę, że mogłem spotkać starych przyjaciół i wiernych fanów. Z niecierpliwością czekam na nadchodzące miesiące przygotowań przed naszym startem w kategorii “Stock” w Dakarze. To prawdziwy powrót do korzeni - z samochodem produkcyjnym i Defender, który jest najlepszą marką off-road’ową. Bycie częścią tego wszystkiego to dla mnie prawdziwy powód do dumy. W Dakarze rozpoczynamy napisanie nowego rozdziału historii Defender. To będzie prawdziwa przygoda i okazja, by pokazać, na co stać samochód seryjny.”
Działania zbiegają się z rozwojem zespołu Defender Rally, który właśnie ogłosił podpisanie umów z pierwszymi oficjalnymi partnerami. Do zespołu dołączyła marka Castrol jako Oficjalny Partner ds. Płynów Eksploatacyjnych, która zapewni niezbędne produkty dla optymalnej wydajności w trakcie pięciu rund W2RC. Dodatkowo, potwierdzono, że brytyjska marka odzieży ekspedycyjnej i technicznej Shackleton została Oficjalnym Dostawcą Odzieży Wyprawowej. Marka wyposaży członków zespołu Defender w wysokiej jakości odzież zewnętrzną i warstwy techniczne zarówno podczas testów, jak i zawodów.
Pierwszy prototyp Defender Dakar D7X-R był testowany w kwietniu na wydmach Maroka. Zespół wyniósł z tych testów cenne doświadczenia, które zastosowano w kolejnej fazie projektu. Model przeszedł szereg udoskonaleń i jest teraz jeszcze bliższy wersji rajdowej, której oficjalna premiera odbędzie się pod koniec roku. Wśród najważniejszych zmian znalazły się specjalnie zaprojektowane 17-calowe felgi z 35-calowymi oponami, zapewniające większą wytrzymałość w ekstremalnych warunkach. Zwiększono również rozstaw osi i wysokość zawieszenia, aby lepiej dopasować konstrukcję do docelowej konfiguracji pojazdu i zagwarantować dodatkowe możliwości terenowe. Usprawniono układ kierowniczy, dostosowując go do wymagań wyższych osiągów. Zrezygnowano też ze standardowego układu wydechowego, co pozwoliło na poprawę przepływu powietrza i dalsze obniżenie masy.