Sprawdź nasze najnowsze oferty. SPRAWDŹ OFERTY

RANGE ROVER SPORT

Wciągający, drapieżny, bezkompromisowy.

RANGE ROVER SPORT SV

SUV o najwyższych osiągach.

CZYM WYRÓŻNIA SIĘ SZYBKI SUV PREMIUM?

Jeżeli weźmiemy pod uwagę obecną ofertę producentów, to możemy uznać, że szybki SUV to taki, który rozpędza się do 100 km/h w czasie poniżej 5 sekund, a moc silnika przekracza pułap 500 KM. Ważny jest też maksymalny moment obrotowy, ponieważ to on odpowiada za dobre osiągi. Często panuje przekonanie, że przy autach sportowych można zapomnieć o oszczędnej jeździe. Choć w porównaniu z autami miejskimi SUV-y cechuje wysokie spalanie, to w ogólnym rozrachunku producenci są ograniczeni odgórnymi przepisami i normami emisji spalin, więc muszą tworzyć oszczędne silniki, które minimalizują negatywny wpływ na środowisko.

JAKI SILNIK W SPORTOWYM SUV-IE?

Choć obecnie żyjemy w erze przejścia z motoryzacji spalinowej na elektryczną, to Range Rover Sport SV pokazuje, że silniki benzynowe mają jeszcze przyszłość. Samochód jest oferowany wyłącznie z silnikiem 4.4 V8 z podwójnym turbodoładowaniem, w specyfikacji miękkiej hybrydy (MHEV). Generuje maksymalną moc 635 KM, a sprint do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,9 s. Maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm. Deklarowane zużycie paliwa wynosi średnio od 11,7 do 12,5 l na 100 km. JWarto wspomnieć, że Range Rover ma również w swojej ofercie wariant modelu Range Rover Sport z napędem plug-in hybrid, który oferuje moc systemową 550 KM i zasięg do 121 km w trybie elektrycznym.

NAJLEPSZY NAPĘD DLA SZYBKIEGO SUV-A

Sama prędkość to oczywiście nie wszystko, ponieważ auto powinno się również dobrze prowadzić. O ile w typowych samochodach sportowych najczęściej spotyka się napęd na przednią lub tylną oś, o tyle w SUV-ach przeważa napęd na cztery koła. Zapewnia on większą stabilność w każdych warunkach. W Range Rover Sport SV kierowca może też liczyć na zaawansowane zawieszenie pneumatyczne z hydraulicznym układem 6D Dynamic, które niemal całkowicie eliminuje niepożądane ruchy nadwozia. Dzięki temu  ten ważący ponad  2,5 tony samochód pokonuje zakręty z gracją sportowego coupe. W trybie SV zawieszenie obniża się o 15 mm, co daje bardziej równomierne obciążenie. Mimo imponującej, sportowej konfiguracji, ten SUV klasy premium nadal oferuje pełne terenowe możliwości. Kierowcy mogą liczyć na niezawodny system Terrain Response oraz imponującą głębokość brodzenia do 90 cm.

Range Rover Sport SV to pierwszy seryjnie produkowany SUV marki, który może być wyposażony w 23-calowe felgi z włókna węglowego. To absolutna nowość w ofercie, choć stanowią one wyposażenie opcjonalne, a nie standardowe. 

To pozwala znacznie zmniejszyć opory toczenia. Przy wysokich osiągach potrzebna jest odpowiednia siła hamowania.  Dlatego także jako opcja, dostępny jest układ Carbon Ceramic Braking z ośmiotłoczkowymi zaciskami.

Podczas testów przeprowadzonych na portugalskim torze Portimao, który jest znany z dużych różnic wzniesień, samochód przejechał 860 okrążeń bez wymiany klocków i tarcz. Zestaw składa się z m.in. z zacisków Brembo Octyma, największych, jakie kiedykolwiek zamontowano w samochodzie marki Range Rover.

RANGE ROVER SPORT SV - BEZKONKURENCYJNY W SWOJEJ KLASIE

Range Rover Sport SV łączy sportowe osiągi, napęd na obie osie i doskonałą kontrolę w każdym terenie. Dodatkowo oferuje bogate wyposażenie oraz komfortowe wnętrze.

Przestronna kabina skrywa m.in. przednie fotele SV Body and Soul z technologią SUBPAC, które przekształcają dźwięk w taki sposób, że kierowca i pasażer dosłownie odczuwają go na własnej skórze. To za sprawą technologii SUBPAC, która łączy oprogramowanie optymalizujące sztuczną inteligencję z dwoma wzmacniaczami haptycznymi i czterema wbudowanymi przetwornikami. Oferuje sześć trybów pracy, które poprawiają koncentrację i zmniejszają stres. To doskonałe uzupełnienie najwyższej klasy systemu audio Meridian Signature.

Wykończenie wnętrza obejmuje skórzaną tapicerkę ze skóry Windsor lub perforowanej tkaniny Ultrafabrics. Wygodne fotele przednie mają regulację w 16 kierunkach, a wszyscy podróżujący samochodem Range Rover Sport SV mogą korzystać z funkcji wentylacji lub ogrzewania. Centrum sterowania multimediami stanowi ekran dotykowy 11,3" z obsługą Apple CarPlay i Android Auto. Najważniejsze informacje są pokazywane m.in. na wyświetlaczu head-up display. System kamer 3D i asystent parkowania sprawdzą się na zatłoczonych miejskich parkingach. Aktywny tempomat z asystentem kierowania pomoże zredukować zmęczenie w trakcie długich podróży.

Całość sprawia, że to prawdziwa klasa premium. SUV Range Rover Sport SV po prostu nie ma sobie równych. Zapewnia sportowe wrażenia z jazdy, zachowując przy tym właściwości terenowe. Oferuje przestronne wnętrze, wykończone materiałami najwyższej klasy i pojemny bagażnik oraz zaawansowane systemy wspomagające kierowcę.

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Czy sportowe SUV-y mogą mieć dobre osiągi i być oszczędne?
  • Tak. Kluczowym parametrem wpływającym na dobre osiągi SUV-a jest maksymalny moment obrotowy, który odpowiada za dynamikę jazdy. Choć SUV-y zazwyczaj zużywają więcej paliwa niż auta miejskie, producenci ze względu na przepisy dotyczące emisji spalin projektują coraz bardziej oszczędne jednostki napędowe. Dzięki temu szybkie SUV-y premium łączą moc i dynamikę z coraz lepszą efektywnością paliwową oraz mniejszym wpływem na środowisko.

Co lepsze napęd na cztery koła czy tylną oś?
  • SUV-y ze względu na masę i przeznaczenie najlepiej sprawdzają się z napędem na cztery koła. W przeciwieństwie do klasycznych aut sportowych z napędem na tylną oś, SUV-y premium stawiają na stabilność i trakcję. Dzięki temu kierowca otrzymuje pewność prowadzenia zarówno w czasie jazdy miejskiej, jak i podczas dynamicznych manewrów.

Czy rozstaw osi wpływa na komfort jazdy w SUV-ach?
  • Długi rozstaw osi w SUV-ach przekłada się na wyjątkową stabilność na drodze, a jednocześnie poprawia komfort pasażerów. To rozwiązanie wpływa zarówno na prowadzenie, jak i przestronność wnętrza. W Range Rover Sport SV długi rozstaw osi wpływa na lepsze rozłożenie masy, większą przestrzeń w kabinie oraz dobre właściwości jezdne.

Jaki szybki SUV do 200 tys. zł wybrać?
  • Czy za 200 tys. zł można wejść w posiadanie szybkiego SUV-a klasy premium? Okazuje się, że tak, ale trzeba zwrócić się w kierunku samochodów dostępnych na rynku wtórnym. W tym przedziale cenowym często można kupić Range Rover Sport typoszeregu L494. To druga generacja tego modelu. W ofertach królują diesle 3.0 SDV6 i 4.4 SDV8 oraz auta z silnikiem benzynowym 5.0 V8. Samochód wyróżnia się ponadczasowym wyglądem, który cały czas pozostaje świeży i przykuwa wzrok. Ma też dobre wyposażenie, mocne osiągi i doskonałe właściwości jezdne.

Który nowy SUV jest najszybszy?
  • Obecnie jednym z najszybszych modeli w segmencie premium jest Range Rover Sport SV. Ten nowy SUV osiąga setkę w zaledwie 3,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna przekracza 280 km/h. Na jego dynamikę szczególny wpływ ma jednak zawieszenie, które pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów. To połączenie luksusu, sportowego charakteru i nowoczesnym designem, które sprawia, że wyróżnia się wśród innych SUV-ów.

Który SUV ma najwyższą prędkość?
  • Do SUV-ów sportowych oferujących najwyższą prędkość maksymalną należy Range Rover Sport SV. Model te osiąga niemal 300 km/h, co jeszcze niedawno było zarezerwowane wyłącznie dla supersamochodów.

Jaki jest najszybszy SUV z 0-100 km/h?
  • Do grona liderów przyspieszenia należy Range Rover Sport SV, który sprint od 0 do 100 km/h wykonuje w 3,9 sekundy. Tak imponujące przyspieszenie możliwe jest dzięki mocnemu silnikowi V8, skrzyni biegów o sportowej charakterystyce i napędowi na cztery koła, który zapewnia maksymalną trakcję.

Jaki jest najwygodniejszy SUV?
  • SUV-y premium są projektowane tak, aby oferować komfortową jazdę nawet przy wysokich osiągach. Range Rover Sport SV wyróżnia się przestronną kabiną, pneumatycznym zawieszeniem oraz systemami wspomagającymi kierowcę, takimi jak aktywny tempomat czy czujniki parkowania. To połączenie luksusu i wygody, które trudno znaleźć w innych sportowych samochodach.

Jaki sportowy SUV zapewnia przestronne wnętrze?
  • Range Rover Sport SV to przykład sportowego SUV-a, który łączy osiągi z funkcjonalnością. Oferuje przestronne wnętrze dla całej rodziny oraz pojemny bagażnik. Długi rozstaw osi przekłada się na wygodę pasażerów i komfortową jazdę w każdych warunkach. Dzięki temu nie trzeba wybierać między sportowym charakterem a praktycznością.

Czy sportowe SUV-y mogą mieć dobre osiągi i być oszczędne?
  • Tak. Kluczowym parametrem wpływającym na dobre osiągi SUV-a jest maksymalny moment obrotowy. Choć SUV-y często kojarzą się z dużym spalaniem, nowoczesne konstrukcje coraz częściej oferują oszczędne silniki, które łączą moc z niższym zużyciem paliwa. Dzięki temu szybkie SUV-y mogą zapewniać sportowe emocje, jednocześnie spełniając rygorystyczne normy emisji.

Uwaga:

Wymienione w niniejszym artykule funkcje i dane mogą być dostępne tylko w określonych wersjach wyposażenia. Szczegóły dotyczące dostępności elementów wyposażenia, funkcji, warunki gwarancji oraz aktualne dane techniczne dostępne są u autoryzowanych dealerów.

Jazda samochodem powinna być zawsze zgodna z przepisami i odbywać się przy zachowaniu dużej ostrożności. Wysokie prędkości mogą być osiągane tylko w miejscach, gdzie jest to legalne i bezpieczne.