DEFENDER RALLY ZAKOŃCZYŁ WYCZERPUJĄCY TEST PIERWSZEGO DEFENDER DAKAR D7X-R ORAZ POWOŁAŁ NOWEGO SZEFA ZESPOŁU

Defender D7X-R podczas testów na Saharze
  • Defender Rally przyspiesza przygotowania do Rajdu Dakar 2026 i Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych (W2RC) po ukończeniu ekstremalnego testu pierwszego Defender Dakar D7X-R na Saharze.
  • W tym kluczowym wydarzeniu wziął udział Ian James, który dołączył do zespołu Defender Rally jako szef zespołu.
  • Defender Dakar D7X-R, bazujący na produkcyjnym Defender OCTA, został stworzony do rywalizacji w kategorii „Stock” W2RC - idealnej platformie do zaprezentowania możliwości Defender.
  • Światowej klasy kierowcy i kierowcy rezerwowi Defender przetestowali Defender Dakar D7X-R na tysiącach kilometrów w ekstremalnym terenie wschodniego Maroka.

Warszawa, Polska – środa, 2 października 2025: Defender Rally przyspieszył przygotowania do debiutu w Rajdzie Dakar 2026 oraz w Mistrzostwach Świata FIA w Rajdach Terenowych (W2RC) po ukończeniu wyczerpującego testu Defender Dakar D7X-R w Maroku.

W tym przełomowym teście wziął udział nowy szef zespołu Defender Rally, Ian James - niedawno również ogłoszony Dyrektorem Zarządzającym JLR Motorsport. Ian poprowadzi zespół Defender Rally w Dakarze i W2RC. Wcześniej był w zespole McLaren Electric Racing, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego i szefa zespołu.

Defender - niezniszczalny samochód z napędem 4x4 stworzony do maksymalnej wydajności i wytrzymałości - zadebiutuje w zespole na Rajdzie Dakar 2026, gdzie trzy samochody Defender Dakar D7X-R wystartują w nowej kategorii „Stock” dla samochodów produkcyjnych. Następnie dwie załogi Defender wezmą udział w pozostałych czterech rundach W2RC 2026.

Wychodząc od wczesnych prototypów, konkurencyjny Defender Dakar D7X-R wchodzi teraz na centralną scenę. Model ten dzieli z produkcyjnym Defender OCTA solidną aluminiową platformę D7x, układ napędowy i skrzynię biegów oraz silnik V8 4,4 l twin-turbo. Karoseria D7X-R została zmontowana na linii produkcyjnej w nowoczesnym Centrum Produkcyjnym w Nitrze na Słowacji, a następnie dopracowana do specyfikacji kategorii „Stock” przez zespół Defender Rally w Wielkiej Brytanii.

Pierwszy konkurencyjny egzemplarz D7X-R przeszedł najważniejszy test, obejmujący najtrudniejszy odcinek przygotowań, w Erfoud w Maroku. Celem testu pustynnego było pokonanie kilometrów w warunkach zbliżonych do etapów Rajdu Dakar 2026 - głównego wydarzenia W2RC. Test rozpoczął się od krótszych pętli po mniejszych wydmach, a następnie przeszedł do tras liczących setki kilometrów, prowadzących przez suche pustynne doliny, płaskie i skaliste tereny oraz szybkie piaszczyste odcinki - odzwierciedlające teren, z którym zmierzą się zawodnicy w Dakarze.

Defender D7X-R testowali kierowcy światowej klasy - Stéphane Peterhansel, Sara Price i Rokas Baciuška - symulując wyzwania, jakie czekają ich na Dakarze. Kierowcy rezerwowi korzystali z cyfrowych „roadbooków”, które na Dakarze będą dostępne dopiero na kilka minut przed rozpoczęciem odcinka specjalnego.

Ian James, Szef Zespołu Defender Rally, powiedział: “To zaszczyt prowadzić zespół Defender Rally w wielkim świecie rajdów terenowych w 2026 roku, w ramach trzyletniego programu. Z kierowcami światowej klasy i zespołem na miejscu oraz pierwszym Defender Dakar D7X-R pokazującym swoje możliwości na pustyni. Cieszę się na kolejne etapy przygotowań przed startem w Dakarze w styczniu. Przed nami jeszcze wiele pracy, ale jesteśmy zdeterminowani, aby 2026 był niezapomnianym dla marki Defender rokiem w świecie rajdów terenowych.”

Mark Cameron, Dyrektor Zarządzający Defender, powiedział: “Decyzja o wejściu do Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych była naturalna – to idealna scena, by pokazać znane możliwości i wytrzymałość Defender. Nowy Defender OCTA wysoko zawiesza poprzeczkę w zakresie luksusu i wytrzymałości, a jego przemiana w niezłomnego uczestnika Dakaru jest niezwykła. Teraz, zaledwie trzy miesiące przed startem w Yanbu, jestem dumny z kształtu zespołu. Mamy doskonały skład kierowców i pilotów oraz świetny zespół operacyjny, a wszystko prowadzone jest przez Iana Jamesa. Pierwszy Defender Dakar D7X-R ukończył test, wszystko jest na dobrej drodze. Nie mogę się doczekać momentu, gdy pojawimy się na wydmach w Dakarze.”