JLR UHONOROWAŁ KRÓLOWĄ ELŻBIETĘ II W CZASIE PARADY GOODWOOD REVIVAL

  • Wyjątkowa parada królewskich Land Roverów wyruszyła na tor w Goodwood Revival, aby złożyć hołd Jej Królewskiej Mości Królowej Elżbiecie II w pierwszą rocznicę jej śmierci.
  • Każdy model w konwoju powiązany jest z rodziną królewską, pełniąc oficjalne obowiązki publicznie lub działając za kulisami, na posiadłościach królewskich.
  • Dziewięć samochodów przejechało pamiątkowe okrążenie toru, a przez cały czas trwania imprezy można było oglądać także parę modeli z pierwszych serii Land Rovera.
  • JLR od dawna i na stałe współpracuje z rodziną królewską, z dumą prezentując królewski emblemat w uznaniu swojego statusu oficjalnego dostawcy dworu.

Wyjątkowy konwój pojazdów królewskich JLR przejechał okrążenie toru Goodwood w hołdzie dla Jej Królewskiej Mości Królowej Elżbiety II w pierwszą rocznicę jej śmierci. Składał się on z dziewięciu historycznych modeli Defendera oraz Range Rovera i był częścią corocznego wydarzenia Goodwood Revival.

W pamiątkowej przejażdżce uczestniczyły pojazdy JLR używane przez rodzinę królewską zarówno oficjalnie, jak i prywatnie jako część floty domowej. Znalazły się w nim pojazdy z floty królewskiej, JLR Classic i z kolekcji prywatnych.

W sumie w wydarzeniu wzięło udział 11 historycznych modeli, w tym dwa najwcześniejsze auta królewskie, a więc pojazdy z serii pierwszej State Review oraz samochód zamówiony przez Jego Wysokość Króla Jerzego VI. Po raz pierwszy w historii zgromadzono tak wyjątkową kolekcję aut.

Jesteśmy dumni z naszej królewskiej współpracy, której początki sięgają samych początków naszej firmy. Chcieliśmy w ten sposób uhonorować Jej Wysokość Królową Elżbietę II stosownym hołdem w rocznicę jej śmierci. Nigdy nie zgromadziliśmy tak bogatej kolekcji pojazdów królewskich, a parada pamiątkowa była odpowiednim momentem na takie wspomnienia – powiedział Lennard Hoornik, dyrektor handlowy JLR.

DNA oryginalnej serii Land Rovera, która zapoczątkowała silną współpracę JLR z rodziną królewską, jest nadal bardzo widoczne we współczesnych markach JLR, począwszy od wytrzymałego Defendera, wyrafinowanego Range Rovera i wszechstronnego Discovery.

Auta pokazane na paradzie Goodwood Revival:

Seria I State Review
Już pierwszy State Review Land Rover posiadał specjalnie zaprojektowaną tylną platformę i towarzyszył Jej Królewskiej Mości Królowej Elżbiecie II i Jego Królewskiej Mości Księciu Filipowi, Księciu Edynburga, podczas sześciomiesięcznej podróży po Wspólnocie Narodów. Dziś stanowi część Królewskiej Kolekcji w Brytyjskim Muzeum Motoryzacji w Gaydon.

Seria I (LXC 894D)
Pierwotnie zamówiony przez Jej Wysokość Króla Jerzego VI, był używany przez Jej Wysokość Królową Elżbietę II i innych starszych członków rodziny królewskiej w Balmoral. Został odrestaurowany w 2010 roku i obecnie znajduje się w kolekcji Land Rover Classic.

Pamiątkowe pojazdy paradne:

Prototyp (HAC 379)
Jeden z oryginalnych prototypów przedprodukcyjnych z 1948 roku, z których wykonano tylko 48 sztuk. Nosi numer podwozia L31 i był używany do testów, prac badawczych i działań reklamowych wraz ze swoim siostrzanym pojazdem R32. Obecnie należy do prywatnego kolekcjonera.

Seria II State Review
To drugi oficjalny Land Rover, mający niebieskie soczewki świateł bocznych, które włączały się za każdym razem, gdy przewożono członka rodziny królewskiej. Był pojazdem rezerwowym, co wyjaśnia jego niski przebieg, wynoszący około 20 tysięcy kilometrów. Stanowi część Królewskiej Kolekcji w Brytyjskim Muzeum Motoryzacji w Gaydon.

Seria IIa Station Wagon (OGU 362D)
Jeździła nim osobiście Królowa Elżbieta II. Był to pierwszy tego typu model wyposażony w sześciocylindrowy silnik. Posiada również szereg specjalnych elementów, w tym skórzane siedzenia, drewnianą osłonę dla psa i boczne stopnie, które pomagają mu wypełniać królewskie obowiązki. Obecnie stanowi część Królewskiej Kolekcji w Brytyjskim Muzeum Motoryzacji w Gaydon.

1974 Range Rover State Review
To pierwszy Range Rover, który pełnił funkcję pojazdu ceremonialnego. Wszedł do służby w 1975 roku i był używany do roku 2002. Jego specjalnie zmodyfikowany tył zawierał składane siedzenia i mównicę z ukrytymi parasolami. Dodatkowy tłumik wydechu zapewniał królewskim pasażerom ograniczenie hałasu silnika V8 do minimum. Obecnie stanowi część Królewskiej Kolekcji w Brytyjskim Muzeum Motoryzacji w Gaydon.

Defender 130 ‘Jumbo’
Z trojgiem drzwi po każdej stronie ten Defender 130 z długim rozstawem osi nosi przydomek Jumbo i został zmodyfikowany na potrzeby rodziny królewskiej, aby umożliwić wycieczki po posiadłości Sandringham, gdzie nadal jest używany. Zajął swoje miejsce podczas parady w Goodwood Revival po uzyskaniu zgody Jego Królewskiej Mości, Króla Karola III.

1990 Range Rover State Review
Ten Range Rover znalazł się na zdjęciu wybranym przez Jej Wysokość Królową Elżbietę II do jej kartki bożonarodzeniowej z 1994 roku, na którym ona i Jego Wysokość Książę Filip, książę Edynburga, byli sfotografowani podczas 50. rocznicy lądowania aliantów w Arromanches. Dziś pojazd ten jest częścią kolekcji Brytyjskiego Muzeum Motoryzacji.

Defender 110 V8
Osobisty pojazd używany był przez Jej Wysokość Królową Elżbietę II w posiadłości Sandringham. Obecnie pojazd ten stanowi część prywatnej kolekcji, bo został oddany do użytku Jego Wysokości Króla i stanowi część aktywnej floty królewskiej.

2009 Range Rover (CK58 NPJ)
Istnieje wiele zdjęć Jej Królewskiej Mości Królowej Elżbiety II za kierownicą tego Range Rovera, ponieważ od momentu dołączenia do królewskiej floty, był to jej ulubiony pojazd. Słynna maskotka labradora, zdobiąca maskę, została schowana w bezpiecznym miejscu na czas parady.

2015 Range Rover State Review
Pojazd pochodzi z 2015 roku, opiera się na modelu z dużym rozstawem osi i jest wyposażony w hybrydowy napęd wysokoprężno-elektryczny, dzięki czemu podczas uroczystości państwowych może poruszać się wyłącznie na napędzie elektrycznym. Został zaprojektowany i skonstruowany przez Special Vehicle Operations JLR.