WYDAJNOŚĆ HAMOWANIA RANGE ROVERA SPORT SV WYZNACZA NOWE STANDARDY

• Range Rover Sport SV udowadnia swoją wyjątkową wydajność hamowania na wymagającym torze Grand Prix.


• Ponad 600 mil jazdy, 860 okrążeń toru Portimão bez konieczności wymiany klocków hamulcowych.


• Innowacyjne 8-tłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo Octyma są największymi, jakie kiedykolwiek umieszczono w Range Roverze.


• Pierwsza na świecie konstrukcja zacisku obejmuje unikalny układ krzyżowy, co daje efekt zmaksymalizowanej wydajności.


• Ekskluzywne wykończenie przednich i tylnych zacisków hamulcowych jest uzupełnieniem minimalistycznej konstrukcji Range Rovera Sport SV.


• Karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 440 mm to dotychczas największe na rynku motoryzacyjnym.



Nowoczesny flagowy model Range Rovera o niezwykle wysokich osiągach, Range Rover Sport SV mild-hybrid Twin Turbo V8 o mocy 635 KM, niedawno udowodnił swoją wydajność hamowania i trwałość opcjonalnego układu hamulcowego Carbon Ceramic Braking, kończąc dwutygodniowy wyścig na torze Algarve International Circuit na jednym zestawie tarcz i klocków hamulcowych.


Wszystkie cztery egzemplarze Range Rovera Sport SV EDITION ONE używane na falistym torze Grand Prix Portimão w Portugalii o długości 2,9 mili (4,6 km) były wyposażone w opcjonalny, największy w branży motoryzacyjnej karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy z przednimi tarczami hamulcowymi o średnicy 440 mm i ekskluzywnymi zaciskami Brembo Octyma.


Średnio każdy samochód pokonał 215 okrążeń na torze z 15 zakrętami, dodając 615 mil (987 km) do 1000 mil, które pokonały przed rozpoczęciem wydarzenia.


Podczas inspekcji po zakończeniu jazdy okazało się, że klocki hamulcowe karbonowo-ceramicznego układu hamulcowego zachowały jeszcze około 30 procent swojej żywotności.


Każde okrążenie na torze zawierało wiele stref intensywnego hamowania, zwłaszcza przed pierwszym prawoskrętnym zakrętem, gdzie Range Rover Sport SV EDITION ONE zwalniał z prędkości do 150 mil na godzinę w dół strefy hamowania, generując ponad 1,1 G – wartość, którą również może przekroczyć podczas stabilnego przeciążenia bocznego w zakrętach, nawet na standardowych oponach całorocznych.


Opcja karbonowo-ceramicznego układu hamulcowego pozwala również zaoszczędzić 34 kg masy nieresorowanej w porównaniu ze standardowym układem hamulcowym Dual-Cast, co umożliwia jeszcze bardziej responsywne prowadzenie, lepsze przyspieszenie i lepszą jakość jazdy.


Hugo Mazzoleni, kierownik ds. podwozia, powiedział: Karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe na ogół chłodzą się znacznie szybciej niż typowe żelazne tarcze hamulcowe, co oznacza, że temperatury klocków hamulcowych są znacznie lepiej kontrolowane, a także zwykle zużywają się wolniej.  Dzięki kontroli nachylenia i przechyłu przez system zawieszenia 6D Dynamics Range Rovera Sport SV, który pomaga utrzymać stabilność podczas hamowania, hamulce nie są nadmiernie eksploatowane podczas jazdy na torze.


Unikalne przednie zaciski Brembo Octyma – największe, jakie kiedykolwiek zamontowano w Range Roverze – w największym stopniu przyczyniają się do wyjątkowej wytrwałości hamulców. Opracowana wyłącznie dla Range Rovera Sport SV, pierwsza na świecie konstrukcja zacisków obejmuje osiem tłoków ułożonych w układzie krzyżowym, aby zapewnić lepszy rozkład ciśnienia, bardziej równomierne zużycie klocków i zmaksymalizować skuteczność hamowania.


Odważna i muskularna powierzchnia zacisku, która występuje również w czterotłoczkowych tylnych zaciskach, odzwierciedla ścisłą współpracę między projektantami Range Rovera i partnerem technicznym Brembo, aby zapewnić, że wyrzeźbiona forma komponentów hamulcowych uzupełnia redukcyjny design Range Rovera Sport SV, kontynuując integrację wysoko wydajnego projektu i inżynierii.


Te same zaciski, z logo SV i Brembo, są również stosowane w Range Roverach Sport SV wyposażonych w standardowe hamulce Dual-Cast. W Range Rover Sport SV EDITION ONE technologia układu hamulcowego jest rozpoznawalna dzięki specjalnie dobranym kolorom: Red dla hamulców Dual-Cast, żółty lub Carbon Bronze dla karbonowo-ceramicznych hamulców. Dla obu typów dostępne są również czarne zaciski hamulcowe.


Ponadto aerodynamiczne zmiany Range Rovera Sport SV obejmują specjalne kanały chłodzenia hamulców, które pomagają skutecznie zarządzać temperaturą hamulców, podczas gdy technologia Decoupled Integrated Power Braking pomaga skrócić drogę hamowania i zapewnia stałe wyczucie pedału hamulca w każdych warunkach, zapewniając kierowcy poczucie pewności podczas dynamicznej jazdy.


Zamówienia na Range Rovera Sport SV zostaną uruchomione latem tego roku w związku z ogromnym popytem na Range Rovera Sport SV EDITION ONE.