WSZYSTKIE RANGE ROVERY. CAŁKOWICIE ELEKTRYCZNE. TESTOWANE POD KĄTEM PRZYWÓDZTWA.

• Pierwsze prototypy elektrycznego Range Rovera są obecnie poddawane globalnym testom, podczas których przeprowadzane są oceny kalibracji w niskich temperaturach na kole podbiegunowym.


• Opublikowano pierwsze zdjęcia pierwszych prototypów w kolorze czarnym: modernistyczny język designu pozostaje wierny linii Range Rovera, a niekamuflowany wygląd zewnętrzny podkreśla jakość wykonania pierwszych prototypów.


• Wprowadzenie pierwszych elektrycznych pojazdów Range Rover na drogi następuje po rocznym procesie rozwoju komponentów i wirtualnych testów, których celem było stworzenie najcichszego i najdoskonalszego Range Rovera, jaki kiedykolwiek powstał.



Range Rover Electric będzie liderem w zakresie możliwości napędu elektrycznego i wygody. Pierwsze prototypy pojazdów są obecnie testowane w ekstremalnych warunkach. W pełni elektryczny układ napędowy jest aktualnie sprawdzany w ekstremalnych temperaturach od -40°C na kole podbiegunowym do +50°C na upalnych pustyniach Bliskiego Wschodu.


Pierwsze testy w ekstremalnych temperaturach poniżej zera, sięgających nawet -40°C, koncentrowały się na możliwościach akumulatora i elektrycznego zespołu napędowego (EDU) – czyli głównych komponentów pojazdu, w tym skrzyni biegów, silnika elektrycznego i elektroniki mocy. Zarówno akumulator, jak i EDU są montowane we własnym zakresie przez JLR, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w historii marki.


Testy na zamarzniętych jeziorach w Szwecji zademonstrowały świeży elektryczny układ napędowy Range Rovera, który pozwoli przewyższyć jego i tak już renomowane osiągi na nawierzchniach o niskiej przyczepności, zapewniając, że możliwości Range Rovera w każdym terenie, na dowolnej nawierzchni i niezależnie od warunków pogodowych pozostaną niezrównane.


Po raz pierwszy w Range Roverze nowy system kontroli trakcji zapewnia wyjątkowo wysoki poziom osiągów na oblodzonych czy też słabo przyczepnych nawierzchniach. Zamiast tradycyjnego układu kontroli trakcji opartego wyłącznie na jednostce ABS, Range Rover Electric rozdziela zadanie zarządzania poślizgiem kół bezpośrednio na każdą jednostkę sterującą napędem elektrycznym, skracając czas reakcji momentu obrotowego na każdym kole z około 100 milisekund do zaledwie 1 milisekundy.


Innowacyjne oprogramowanie opracowane przez JLR umożliwia precyzyjną kontrolę prędkości EDU, zapewniającą precyzyjną kontrolę poślizgu kół, zmniejszając potrzebę interwencji ABS.


Udoskonalony, responsywny system trakcji znacznie poprawia wrażenia z jazdy range roverem na każdej nawierzchni. System ten doskonale współdziała z układami kontroli stabilności i podwozia, zapewniając jeszcze lepsze wrażenia podczas jazdy.


Thomas Mueller, dyrektor wykonawczy ds. inżynierii produktu, powiedział: Range Rover z napędem elektrycznym oznacza typowy dla marki luksus, wyrafinowanie i możliwości, w dodatku niemal bezgłośny, w pełni elektryczny napęd; zapewniający bezproblemową i odprężającą jazdę. Jesteśmy w trakcie naszego fizycznego programu testowego i rozwojowego, a wszystko to po to, aby upewnić się, że gdy Range Rover Electric trafi w Twoje ręce, jego możliwości będą bezkonkurencyjne.