Miękka hybryda z silnikiem diesla

Miękka hybryda z silnikiem diesla

Wysoka wydajność, wysoki moment obrotowy, ale i zwiększona efektywność paliwowa i mniejsza emisja spalin. Takie benefity niesie ze sobą hybrydowy silnik diesla. To przydaje się w mieście, ale jest tym bardziej kluczowe, jeśli wyjedziemy w teren. W autach typu SUV najbardziej widać sens miękkiej hybrydy z silnikiem Diesla.

Najlepsze miękkie hybrydy z silnikiem diesla

Ta technologia z układem hybrydowym i dieslem to nie tylko trend w motoryzacji. Silnik wysokoprężny z napędem hybrydowym to innowacyjne rozwiązanie, które idealnie pasuje do aut typu SUV. Dopracowanie takich napędów daje niesamowite rezultaty. Range Rover, Discovery i Defender to perfekcyjne połączenia znanego silnika spalinowego z elektrycznym źródłem energii. Diesel MHEV daje moc i zwiększoną wydajność.

Przełomem technologii hybrydowej jest wykorzystywanie generatora elektrycznego do rekuperacji energii. To oznacza, że samochód hybrydowy przekształca energię kinetyczną samochodu podczas hamowania lub zwalniania i przekazuje ją do akumulatora. W ten sposób odzyskać można sporo energii, co dobrze wpływa na zużycie paliwa.

Discovery Sport MHEV

DISCOVERY SPORT MHEV
DISCOVERY SPORT MHEV
DISCOVERY SPORT MHEV
DISCOVERY SPORT MHEV

Nazwa tej marki zobowiązuje. W końcu Discovery to z angielska „Odkrywca”. Discovery Sport dostępny jest w wersji z nowoczesnym 2-litrowym, wysokoprężnym silnikiem czterocylindrowym o mocach 163 KM i 204 KM. W unikatowy sposób łączy więc wysoki moment obrotowy silników Diesla (nawet 430 Nm) z parametrami ekologicznymi. Warto to sprawdzić samemu na drodze.

Defender 110 MHEV

DEFENDER 110 MHEV
DEFENDER 110 MHEV
DEFENDER 110 MHEV
DEFENDER 110 MHEV

Jako prawdziwy wzorzec luksusowych SUV-ów z legendarnymi możliwościami terenowymi Defender oferowany jest z szeroką gamą silników wysokoprężnych z technologią Mild Hybrid. Daje mu to potężny moment obrotowy, dochodzący nawet do 650 Nm. Defender 110 w hybrydowej wersji to solidny pojazd terenowy z możliwością brodzenia do głębokości 90 cm i uciągiem nawet do 3,5 tony. Chyba czas umówić się na jazdę próbną?

Range Rover Evoque MHEV

RANGE ROVER EVOQUE MHEV
RANGE ROVER EVOQUE MHEV
RANGE ROVER EVOQUE MHEV
RANGE ROVER EVOQUE MHEV

To kompaktowy SUV będący synonimem nowoczesnego, miejskiego luksusu. Dysponuje napędem na cztery koła. Jego turbodoładowane silniki wysokoprężne to jednostki czterocylindrowe o pojemności 2,0 litrów i mocy 163 lub 204 koni mechanicznych. Range Rover Evoque jest niezwykle wszechstronny. Oferowany jest w opcji ze sterowaną gestami elektryczną klapą tylną, która umożliwia wygodny dostęp do bagażnika o pojemności aż 591 litrów. Ma też aktywny tempomat Stop & Go utrzymujący w czasie jazdy samochód w bezpiecznej odległości od poprzedzającego go pojazdu. To auto pełne niesamowitej technologii, które warto samemu sprawdzić w podróży.

Co daje silnik elektryczny, a co silnik Diesla?

MHEV to skrót od angielskiej nazwy Mild Hybrid Electric Vehicle, co na polski tłumaczy się jako miękka hybryda. To rodzaj hybrydowego układu napędowego, który jest połączeniem dwóch jednostek, a więc tradycyjnego silnika Diesla z silnikiem elektrycznym, który stanowi napęd pomocniczy.

Wprawdzie MHEV nie może poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym, ale układ hybrydowy przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin. Widać to zarówno na krótkich dystansach w czasie jazdy miejskiej, jak i podczas terenowych wypraw.

Ten układ napędowy działa tak, że podstawowym źródłem mocy jest silnik Diesla, a generator elektryczny połączony jest poprzez pasek napędowy z wałem korbowym tego silnika. To właśnie ten generator zamienia energię mechaniczną na elektryczną. Następnie ta energia elektryczna przechowywana jest w akumulatorze o większej pojemności.

RANGE ROVER EVOQUE MHEV

Co daje motor elektryczny?

Napęd elektryczny w miękkiej hybrydzie służy do wspomagania silnika spalinowego. Jednostka elektryczna produkuje energię, która jest wykorzystywana podczas ruszania, i rozpędzania samochodu.

Cały system jest dopracowany tak, że może też automatycznie wyłączać i włączać silnik spalinowy, gdy samochód stoi w miejscu albo porusza się z małą prędkością. Hybrydowy diesel oznacza więc niskie zużycie paliwa w porównaniu do aut tylko z silnikami benzynowymi.

Najczęściej zadawane pytania:

OTWÓRZ

Dlaczego hybrydy występują częściej z silnikiem benzynowym?

Jaka jest wytrzymałość napędu typu hybryda z silnikiem Diesla?

Czy silniki Diesla w układach hybrydowych są bardziej ekologiczne?

Jak działa system Stop-Start w miękkiej hybrydzie?

Jak miękka hybryda sprawdza się w warunkach terenowych?