Nowy Range Rover Velar

NOWY RANGE ROVER VELAR



Range Rover Velar wyznacza nowy standard w zakresie innowacji oraz nowoczesnego wzornictwa. Velar został zaprojektowany tak, aby wypełnić „lukę” między modelami Range Rover Evoque i Range Rover Sport i zapewnić luksus i doskonałe wykończenie z możliwością prawdziwej jazdy terenowej. To nowy rodzaj Range Rovera przeznaczony dla nowego rodzaju klienta.

Stworzony całkowicie od nowa z wykorzystaniem lekkiej konstrukcji aluminiowej zaprojektowanej przez firmę Jaguar Land Rover, Velar to kolejny rozdział historii sukcesów rodziny Range Rover. Cechy charakterystyczne tego modelu to wizualny minimalizm i dbałość o każdy szczegół, które stanowią kolejny etap ewolucji DNA Range Rovera i zapowiadają następną generację modeli z tej serii.

Velar cechuje się zrównoważoną konstrukcją, od mocnych proporcji, poprzez ciągłość linii bocznych zbiegających się w tylnej części. Szeroki rozstaw osi zapewnia nie tylko elegancki wygląd, lecz także przestronne wnętrze.

Gerry McGovern, Land Rover Chief Design Officer, powiedział: „Velar to prawdziwa awangarda w gamie Range Rovera. Wprowadza nowy wymiar w zakresie nowoczesności i elegancji marki. Range Rover Velar wszystko zmienia.”

Obręcze aluminiowe o dużej średnicy, zwłaszcza modele 22-calowe, świetnie współgrają ze wspaniałą sylwetką i sprawiają, że Velar prezentuje się jeszcze lepiej.

Kluczowym elementem współczesnego wzornictwa jest zaawansowana technologia: Velar posiada najwęższe reflektory Matrix Laser-LED ze wszystkich pojazdów Land Rover. Wysuwane klamki podkreślają prostotę formy i obniżają współczynnik oporu – wynosi on jedynie 0,32 sprawiając, że nowy model jest najbardziej aerodynamicznym pojazdem w historii naszej firmy.

Zajrzyj do środka, a zobaczysz doskonale zaprojektowane wnętrze – wyszukane, a zarazem pełne eleganckiej prostoty. Zostało ono zaprojektowane z niezachwianą wiarą w moc minimalizmu, a przełączniki ograniczono do niezbędnego minimum, aby stworzyć atmosferę spokoju i wyciszenia.

Cała technologia została zaprojektowana z myślą o systemie multimedialnym Touch Pro Duo, stanowiącym centralny element wnętrza pojazdu. W skład systemu wchodzą dwa dziesięciocalowe ekrany dotykowe HD całkowicie zintegrowane z powierzchnią i widoczne dopiero po uruchomieniu. Te cienkie ekrany są zharmonizowane z wnętrzem kabiny, przydając jej nowoczesnego wyglądu, który komponuje się z zewnętrznym wyglądem samochodu. W parze z designem idą aspekty praktyczne: Velar może się poszczycić bagażnikiem o pojemności 673 l, największej w swojej klasie.

Tapicerka wykonana jest z trwałego materiału, stanowiącego alternatywę dla tapicerki skórzanej. Materiał w kolorze Dapple Grey, wzbogacony wkładkami z tkaniny zamszowej w kolorach Ebony i Light Oyster, został opracowany we współpracy z firmą Kvadrat, wiodącym europejskim producentem tekstyliów wysokiej jakości.

Doskonałe właściwości jezdne i wysoki komfort jazdy Velar zawdzięcza lekkiej, sztywnej budowie z elementami aluminiowymi oraz podwójnymi wahaczami zawieszenia przedniego i tylnemu zawieszeniu Integral Link. Velar oferuje ponadto najwyższej klasy poziom bezpieczeństwa pasywnego, co zostało zweryfikowane najbardziej wymagających testów zderzeniowych na świecie.

Kompleksowy system zapewniający sześć poduszek powietrznych, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, w tym autonomiczny system hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych, aktywny tempomat z funkcją jazdy w korku oraz adaptacyjny ogranicznik prędkości to najnowsze technologie bezpieczeństwa.

Velar posiada zaawansowany napęd All-Wheel Driver, zawieszenie pneumatyczne, prześwit największy w klasie – 251 mm (213 mm z zawieszeniem sprężynowym), największą w klasie głębokość brodzenia – 650 mm (600 mm z zawieszeniem sprężynowym), bezkonkurencyjne technologie systemów poprawiających trakcję, w tym Terrain Response 2 oraz All Terrain Progress Control, a także, na wzór pozostałych modeli Range Rover, światowej klasy możliwości terenowe.

Doskonała wydajność i właściwości jezdne to efekt zastosowania wysokiej jakości jednostek napędowych, zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych, połączonych z automatyczną 8-biegową skrzynią firmy ZF i napędem na cztery koła z systemem Intelligent Driveline Dynamics.

Czterocylindrowe silniki Diesel Ingenium są dostępne w wariantach 180KM z emisją CO2 na poziomie 142 g/km w cyklu mieszanym lub 240 KM z wysokim momentem obrotowym 500 Nm. Do wyboru jest również nowy, zaawansowany czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 250 KM i przyspieszeniu 0–100 km/h w ciągu 6,7 sekund. W tym roku w sprzedaży pojawi się także jego nowy wariant o mocy maksymalnej 300 KM.

Diesel V6 to połączenie momentu obrotowego 700 Nm ułatwiającego przyspieszenie oraz możliwości terenowe przy niskiej emisji na poziomie 167 g/km w cyklu mieszanym. Silnik benzynowy V6 ze sprężarką mechaniczną o mocy 380 KM odznacza się natomiast nadzwyczajną wydajnością i wyjątkowym brzmieniem oraz zapewnia przyspieszenie 0–100 km/h w jedyne 5,7 sekundy przed osiągnięciem prędkości maksymalnej ograniczonej elektronicznie do 250 km/h.

Modele Velar i Velar R-Dynamic są dostępne w wersji standardowej, S, SE i HSE. Aby nadać im bardziej wyszukany wygląd, klienci mogą również wybrać pakiet Black lub Luxury.

Najbardziej ekskluzywne modele First Edition będą dostępne na całym świecie, lecz wyłącznie w ciągu pierwszego roku produkcji. Są to modele jeszcze bardziej o topowej specyfikacji, wyposażone w silnik V6 3.0 benzynowy lub Diesla oraz całe mnóstwo dodatkowych elementów, jak rozszerzone, w pełni skórzane wykończenie wnętrza z tapicerką z perforowanej skóry Windsor w kolorze Nimbus lub Ebony, nagłośnienie Meridian Signature 1600 W, reflektory Matrix-Laser LED oraz 22-calowe felgi szprychowe z diamentowym wykończeniem.
Modele First Edition będą, jako jedyne, dostępne w kolorach Corris Grey, Silicon Silver i Flux Silver z satynowym połyskiem i lakierowane ręcznie w ośrodku Special Vehicle Operations firmy Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii.

Velar został zaprojektowany i opracowany w ośrodkach rozwoju firmy Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii, a jego produkcja będzie miała miejsce w zakładzie w Solihull. Pierwsze egzemplarze trafią do polskich salonów latem 2017 roku.