DEFENDER OCTA WYSTARTUJE W RAJDZIE DAKAR I FIA WORLD RALLY-RAID CHAMPIONSHIP

• Od 2026 roku w rajdzie Dakar i Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (W2RC) pojawi się Defender w wersji rajdowej wywodzący się z modelu OCTA.


• Defender będzie rywalizował w kategorii "Stock" dla pojazdów fabrycznych, które od 2026 roku będą podlegać nowym i mocno zmienionym przepisom


• Wystawione pojazdy będą miały wytrzymałą konstrukcję Defendera OCTA i 4,4-litrową jednostkę napędową V8 z podwójnym turbodoładowaniem


• Każdy pojazd biorący udział będzie miał tę samą wytrzymałą budowę nadwozia, skrzynię biegów i układ napędowy D7x, co Defender OCTA - co świadczy o jego wyjątkowej trwałości i wytrzymałości.



Defender OCTA - bohater osiągów niepowstrzymanej rodziny Defender - będzie stanowił podstawę rywalizacji Defendera w Dakarze i Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA od 2026 roku, prezentując swoje ekstremalne osiągi w najtrudniejszych imprezach terenowych na świecie.


Niepowstrzymane możliwości terenowe i wytrzymałość są podstawą każdego Defendera, a te atrybuty są niezbędne dla każdego pojazdu rajdowego. Wybór Defendera OCTA - najszybszego i najbardziej wydajnego Defendera, jaki kiedykolwiek powstał - jako podstawy programu rajdowego brytyjskiej marki przygodowej był naturalnym wyborem.


Defender wystartuje z dwoma pojazdami Defender w specyfikacji wyczynowej w pięciu rundach Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (W2RC) w kategorii "Stock" dla pojazdów fabrycznych oraz z trzema pojazdami w evencie "halo" podczas Rajdu Dakar od 2026 roku.


Nowe przepisy mające na celu zwiększenie konkurencyjności kategorii "Stock" zostaną wdrożone do 2026 roku. Jest to odpowiedź na rosnącą popularność wyczynowych samochodów 4x4 i SUV. To właśnie zwiększone osiągi, na które pozwalają nowe przepisy, sprawiają, że kategoria Stock jest idealna do prawdziwego zademonstrowania ekstremalnej wytrzymałości i możliwości Defendera.


Mark Cameron, dyrektor zarządzający marki Defender: "Wzięcie udziału w najbardziej wymagającej imprezie rajdowej na świecie stanowi ostateczny test naszego najbardziej ekstremalnego Defendera do tej pory. Wiemy, że Dakar będzie ogromnym wyzwaniem, ale Defender OCTA łączy w sobie ogromne osiągi z charakterystycznymi dla Defendera możliwościami i wytrzymałością - to tworzy bardzo konkurencyjny pojazd rajdowy".


James Barclay, dyrektor zarządzający JLR Motorsport: "Udział Defendera w Dakarze będzie niezwykle ekscytującym wyzwaniem. Mieliśmy wizję przyszłości pojazdów fabrycznych w rajdach samochodowych, więc niezwykle pozytywnie było dostosować się do ASO, FIA i innych producentów i wspólnie pracować nad stworzeniem nowych przepisów dla kategorii "Stock". Mamy teraz odpowiednią platformę, aby prawdziwie zademonstrować możliwości Defendera w największym wyzwaniu sportów terenowych. Przed nami rok szczegółowych przygotowań, testów i nauki, aby być gotowym na Dakar 2026. Zespół jest już na dobrej drodze i nie możemy się doczekać rywalizacji zarówno w Dakarze, jak i W2RC - najtrudniejszych imprezach terenowych na świecie".


Podstawą Defendera OCTA - i zachowaną w pojazdach biorących udział w zawodach - jest solidna (ekstremalna) budowa nadwozia D7x . Oparta na lekkiej aluminiowej konstrukcji skorupowej, która stanowi podstawę każdego Defendera, jest trzykrotnie mocniejsza niż tradycyjne konstrukcje typu "nadwozie na ramie" i zapewnia imponującą sztywność skrętną.


Ta nieodłączna wytrzymałość, w połączeniu z niestandardową geometrią i kinematyczną konstrukcją Defendera OCTA, sprawiła, że był to oczywisty wybór jako podstawa programu Defender Dakar. Specjalnie przygotowane pojazdy konkursowe będą miały wspólną budowę nadwozia, skrzynię biegów i układ napędowy Defendera OCTA - zgodnie z przepisami Dakaru i W2RC - aby zaprezentować jego niepowstrzymane możliwości i trwałość. Moc będzie dostarczana przez 4,4- litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem Defender OCTA.


Wyczerpujący program testów i rozwoju Defendera jest już w toku. Punktem kulminacyjnym będą wydarzenia testowe i pełna premiera zespołu jeszcze w tym roku, przed Dakarem i Rajdowymi Mistrzostwami Świata FIA w 2026 roku.