Czy istnieją idealne sportowe SUV-y? Odpowiedź jest prosta: to Range Rover Sport SV. Szczególny SUV sportowy, który ma cechy samochodu osobowego. Jak to możliwe? Nowy typ zawieszenia pozwala mu łączyć wysokie nadwozie i sportowe prowadzenie. Przyspiesza w 3,8 sekundy do 100 km/h i jednocześnie zachwyca luksusem.
Spis treści:
1. Sportowe SUV-y to techniczne dzieła sztuki
1.1 Wszechstronny samochód sportowy
2. Samochód sportowo-luksusowy
5. Gama Range Rovera Sport – luksus i osiągi
5.4 Niespotykana wszechstronność
6. Najczęściej zadawane pytania
6.1 Czy sportowy charakter mają tylko SUV-y z silnikiem benzynowym?
6.2 Czy sportowy SUV powinien być duży, czy kompaktowy?
6.3 Czym różni się sportowy, luksusowy SUV od tradycyjnego SUV-a?
6.4 Czy sportowy i luksusowy SUV jest praktycznym wyborem dla rodziny?
6.5 Czy luksusowy SUV nadaje się do jazdy terenowej?
6.6 Jakie są typowe cechy luksusowego, sportowego SUV-a?
6.7 Czy sportowy, luksusowy SUV nadaje się do długodystansowych podróży?
Coraz częściej modele rodzinne muszą sprostać oczekiwaniom stawianym do tej pory autom sportowym. Jeśli dodamy do tego luksusowe wyposażenie oraz właściwy dla SUV-ów wysoki prześwit i zdolności terenowe, to otrzymamy mieszankę niemal przeciwstawnych wymagań. Jak zwykle, wyjście poza kompromisy jest możliwe tylko na drodze innowacji technicznych. Tak powstają auta wyjątkowe takie, jak Range Rover Sport SV.
Poznaj bliżej sportowy model Range Rovera. To niezwykły samochód z super technologiami, które dają satysfakcję z jazdy w każdych warunkach i po każdej nawierzchni. Zawieszenie 6D Dynamics pozwala aktywnie kontrolować wychylenia nadwozia, zapewniając SUV-owi prowadzenie godne bolidu. Napęd na obie osie Land Rovera, koła z włókien węglowych i hamulce kompozytowe ze sportowymi zaciskami to kolejne z wielu innowacji, które zastosowano w tym modelu.
Silnik Range Rovera Sport SV to dopracowany w każdym calu i bezkompromisowy V8. Wraz z technologią miękkiej hybrydy MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) osiąga moc 635 KM. Napęd elektryczny nie tylko wspomaga tę moc, ale daje też oszczędności paliwa.
Prędkość maksymalna Range Rovera Sport SV wynosi 290 km/h. A przyspieszenie to wykraczające poza motoryzacyjną sztampę 3,8 s do 100 km/h.
Dynamiczna jazda wymaga foteli pewnie podtrzymujących ciało na zakrętach. Innowacje pozwoliły stworzyć kubełkowe fotele, które dodatkowo zapewniają luksus niezależnie od stylu jazdy.
Range Rover Sport SV wyposażony został w fotele Body and Soul Seat (BASS), pozwalające na wielowymiarowe doświadczenie dźwięku.
Zarówno fotel kierowcy, jak i fotel pasażera wyposażono w technologię wykorzystywaną przez najlepszych na świecie twórców muzycznych i kompozytorów. System, działając w połączeniu z 29-głośnikowym systemem Meridian Signature Sound System, analizuje dźwięk w czasie rzeczywistym, generując wibracje, aby stworzyć najbardziej wciągający dźwięk w samochodzie.
Ekskluzywne fotele z satynowym włóknem węglowym mają zintegrowane zagłówki, mocno wyprofilowane podparcia i podświetlane logo SV na oparciach. Dostępne są z luksusową, nieskórzaną tapicerką.
W masywnych nadkolach Range Rovera Sport SV zamontowano ultralekkie 23-calowe felgi z włókna węglowego. Ich niepowtarzalny styl koresponduje z modelem, w którym kluczowe są osiągi. Co jednak najważniejsze, te innowacyjne felgi są lżejsze o łącznie 35,6 kg w porównaniu z konwencjonalnymi 23-calowymi felgami odlewanymi ze stopu. To kluczowa cecha w sportowym SUV-ie, ponieważ duże, ciężkie koła nawet w połączeniu ze specjalnie zestrojonymi układami jezdnymi powodują zwiększenie tzw. masy nieresorowanej, co przekłada się na pogorszenie prowadzenia. A precyzyjne kierowanie to także bezpieczeństwo jazdy.
We wnętrzu Range Rovera Sport SV znajdziemy ekskluzywne fotele SV Performance ze zintegrowanymi zagłówkami. Ich sportowy wygląd podkreślają wykończenia tyłów z satynowego włókna węglowego i mocno wyprofilowane podparcia. O zaawansowaniu technologicznym świadczy podświetlane logo wersji SV na oparciach i tapicerka ze specjalnym trójwymiarowym splotem. Za kierownicą umieszczono półprzezroczyste łopatki zmiany biegów z podświetleniem krawędzi. Dźwignia zmiany biegów zyskała ceramiczne wykończenie w kolorze czarnym.
W gamie Range Rovera Sport znaleźć można także szeroką paletę wersji, które wprawdzie nie są tak ekstremalne jak wersja SV, ale również bez wątpienia zasługują na miano sportowych SUV-ów. Wyposażone są w nowoczesne napędy i luksusowe wnętrza oraz innowacyjne akcesoria.
Poza potężnymi silnikami V8 Range Rover Sport jest oferowany także z nowoczesnymi napędami plug-in hybrid, których moc sięga nawet 550 KM. Taki napęd może pozwolić na przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 4,9 s. Range Rover Sport PHEV może także osiągnąć prędkość 242 km/h, a maksymalny moment obrotowy wynosi 800 Nm.
Silniki wysokoprężne Range Rovera Sport łączą ich tradycyjne cechy – wysoki moment obrotowy, niskie zużycie paliwa przekładające się na wysoki zasięg z osiągami, jakich nie powstydziłyby się samochody sportowe. Wysoka moc (do 350 KM) i przyspieszenie do 100 km/h w nawet 5,9 s sprawiają, że dynamiczna jazda jest nie dość, że możliwa, to jeszcze niezwykle przyjemna i komfortowa.
Centrum sterowania Range Rovera Sport to stylowe miejsce pełne innowacji. Jego podstawą jest elegancki 13,1-calowy ekran z intuicyjną, haptyczną obsługą dotykiem. Pozwala on korzystać z przejrzystego i szybkiego systemu Pivi Pro.
Kontakt zapewniają bezprzewodowo Apple CarPlay™ i Android Auto®. Na pokładzie jest też bezprzewodowa ładowarka do smartfona.
Wrażenia dźwiękowe zapewnia mistrzowski 29-drożny system audio Meridian Signature, który wykorzystuje aż 13 głośników do aktywnego redukowania hałasu w niespotykanym dotąd zakresie częstotliwości.
Nad kierownicą Range Rovera Sport dane pokazuje wyświetlacz Head-Up. Poruszanie się, szczególnie w wąskich miejscach czy ciemnych parkingach, jest znacznie łatwiejsze z wykorzystaniem kamer 3D Surround i specjalnych świateł manewrowych.
W tym modelu włączyć można też unikalną funkcję ClearSight Ground View, która czyni samochód „przezroczystym” na wyświetlaczu i pomaga w trudnych manewrach. Lusterko wewnętrzne ClearSight umożliwia obserwację sytuacji za samochodem, nawet gdy w tylnej części samochodu znajduje się wysoki pasażer czy przesłaniający tylną szybę bagaż.
Sportowy SUV to auto, którego technologia pozwala na dostosowanie się do bardzo różnych warunków drogowych. Dlatego Range Rover Sport posiada tempomat adaptacyjny z asystentem kierowania i pierwszy na świecie adaptacyjny tempomat Off-Road, kontrolujący prędkość w terenie. Dwubiegowa skrzynia rozdzielcza (reduktor) i napęd AWD inteligentnie dystrybuują moment obrotowy. To wyrafinowany sposób na zwiększenie osiągów na drodze i w terenie.
Parkowanie jest łatwiejsze dzięki Remote Park Assist. Ta technologia umożliwia zdalne wjeżdżanie i wyjeżdżanie z ciasnych miejsc.
Niesamowitą wszechstronność dają też maksymalna głębokość brodzenia aż do 900 mm i prześwit do 285 mm.