Nowy Defender

Ikona Xxi W

NOWY DEFENDER IKONA XXI W


• Niezrównany, nie do zatrzymania: Ikona wymyślona na nowo na miarę XXI wieku
• Ekscytująca konstrukcja: Pomysłowy i pełen charakteru, o momentalnie rozpoznawalnej sylwetce, która zawiera typowe dla Defendera elementy, takie jak krótkie zwisy czy pionowo ‘uciętą’ tylną klapę otwieraną na bok
• Prawdziwy twardziel: Wytrzymała i trwała konstrukcja oparta o nową platformę D7x z powodzeniem ukończyła ekstremalne testy wytrzymałościowe Extreme Event w zakresie nieosiągalnym dla seryjnych samochodów klasy SUV
• Światowej klasy specjalista od jazdy w terenie i po asfalcie: Bezdyskusyjna zdolność do poruszania się w każdym terenie, z zaskakującym komfortem na utwardzonych drogach
• Gotowy na każde wyzwanie: Maksymalny załadunek do 900kg, statyczne obciążenie dachu do 300kg, maksymalny uciąg 3,720kg* i maksymalna głębokość brodzenia 900mm czyni z nowego Defendera najlepszy samochód 4x4 do ekspedycji wszelkiej maści
• Inteligentna technologia off-roadowa: Pionierska technologia Terrain Response 2 Land Rovera obejmuje nowy program do brodzenia, zaś możliwości konfiguracji systemu Terrain Response pozwalają kierowcy na bardziej precyzyjną konfigurację
• Oszczędność i wydajność: Elektryczne zespoły napędowe zastosowane w modelu Defender w zaawansowanych wersjach MHEV i PHEV, a także mocne i oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne
• Technologia XXI wieku: Debiutujący system multimedialny Pivi Pro posiada intuicyjny interfejs, a bezprzewodowe aktualizacje zapewniają najnowsze oprogramowanie w każdej chwili w dowolnym miejscu na świecie
• Poznaj rodzinę: Do Defendera 110 dostępnego z układem siedzeń 5+2 i czterema różnymi pakietami wyposażenia akcesoryjnego (Explorer, Adventure, Country i Urban) oraz 170 indywidualnymi akcesoriami dołączą mniejszy Defender 90 oraz wszechstronne i trwałe wersje użytkowe
• Zdolny do wielkich rzeczy: Defender ma wewnętrzną siłę niezbędną do osiągania wielkich rzeczy. Mistrz wśród tych, którzy mają odwagę, by pomagać tam, dokąd inni nie ośmielą się lub nie potrafią dotrzeć
• Ceny: Prognozowana cena Defender „90” - 241.900 zł, Defendera „110” - 259.000 zł. Pierwsze samochody trafią do salonów wczesną wiosną przyszłego roku

Wtorek, 10 września 2019 r., Gaydon, Wielka Brytania — oto nowy Defender. Ikona wymyślona na nowo na miarę XXI wieku - pomysłowy, sprawny i bezpieczny dla całej rodziny. Jedyny przedstawiciel swojego segmentu. Nowy Defender powstał dla ludzi o śmiałych sercach i dociekliwych umysłach, dla tych, którzy znają wartość społeczności i chcą coś zmienić.

Charakterystyczna sylwetka jest znajoma, a jednak nowa. Defender wygląda na wytrzymałego i jest wytrzymały, , a jego konstrukcja ekscytująca. Kultowego z nazwy, kształtu i sprawności Defendera można spersonalizować, aby pozwolić właścicielom na eksplorację świata, niezależnie od wizji spędzania wolnego czasu.

Na przestrzeni siedmiu dekad pionierskich innowacji Land Rovery zajęły wyjątkowe miejsce w sercach badaczy, agencji humanitarnych i żądnych przygód rodzin na całym świecie. Nowy Defender, sprawdzony w najsurowszych środowiskach na ziemi, zachowuje ten rodowód.

Nowy Defender uzupełnia dynastię Land Rovera, stając obok niezrównanego luksusu i wyrafinowania rodziny Range Rovera i bardzo sprawnych w terenie i wszechstronnych SUV-ów Discovery. Model 110 to tylko początek tej rodziny najdzielniejszych i najbardziej wytrzymałych pojazdów 4x4 na świecie. Szybko dołączy do niego wersja 90 z krótkim rozstawem osi, a w 2020 roku ofertę uzupełnią praktyczne wersje użytkowe.

Napędzany pasją i poszanowaniem oryginału, nowy Defender oferuje przełomowo szeroki zakres możliwości i zaawansowanych technologii terenowych, by na nowo zdefiniować pojęcie przygody na XXI wiek, pozostając wiernym pionierskiemu duchowi, który jest znakiem rozpoznawczym Land Rovera od 71 lat.

Design pełen emocji
Charakterystyczna sylwetka sprawia, że nowy Defender jest natychmiast rozpoznawalny dzięki krótkim zwisom nadwozia zapewniającym doskonałe kąty natarcia i zejścia. Projektanci Land Rovera odświeżyli znane cechy charakterystyczne Defendera pod kątem XXI wieku, nadając mu zdecydowany, dumny charakter i dodając okna dachowe „Alpine Light”, a przy tym zachowując otwierane na bok drzwi tylne i zamontowane na zewnątrz koło zapasowe, które czynią oryginał tak rozpoznawalnym.

Gerry McGovern, Design Director Land Rover, stwierdził: „Stworzyliśmy nowego, gotowego na wszystko Defendera, którego design został zainspirowany przeszłością zamiast być nią ograniczony. Jego żywiołowy grill, wyrafinowane powierzchnie i majestatyczna postawa dodają całej rodzinie nowoczesności i pewności siebie, które ją wyróżniają, zachowując jednocześnie podstawowe elementy, które czynią Defendera tak rozpoznawalnym”.

Wewnątrz zaadaptowano minimalistyczny charakter pierwszego Defendera, gdzie zwykle ukryte elementy konstrukcyjne i mocowania zostały wyeksponowane z naciskiem na prostotę i praktyczność. Wśród innowacyjnych rozwiązań znalazła się dźwignia zmiany biegów zamontowana w desce rozdzielczej, która pozwoliła wygospodarować miejsce na opcjonalne siedzenie, co pozwala przewieźć z przodu trzy osoby, podobnie jak we wczesnych modelach Land Rover.

W efekcie Defender 110 oferuje pięć lub sześć miejsc, a także konfigurację 5+2, a przestrzeń bagażowa za drugim rzędem siedzeń sięga 1075 litrów lub aż 2380 litrów po jego złożeniu. Wersja Defender 90 pomieści sześć osób w pojeździe o długości kompaktowego rodzinnego hatchbacka.

Do przyjaznych użytkownikowi cech można zaliczyć praktyczne rozwiązania i zaawansowane technologicznie innowacje. Trwałe, gumowane wykładziny nic sobie nie robią z płynów rozlanych podczas przygód dnia codziennego czy wypraw życia, dzięki czemu szczotka i szmatka wystarczą, by wnętrze było czyste. Opcjonalny panoramiczny składany dach płócienny zapewnia wrażenia niczym w kabriolecie i po zaparkowaniu pozwala pasażerom drugiego rzędu siedzeń wersji Defender 110 wstać i poczuć się jak na prawdziwym safari**.

Definicja wytrzymałości
Nowa platforma D7x Land Rovera zaprojektowana do ekstremalnych zastosowań jest oparta na lekkiej aluminiowej konstrukcji skorupowej w celu uzyskania najsztywniejszej struktury nadwozia w historii Land Rovera. Jest ona trzy razy sztywniejsza niż tradycyjne konstrukcje oparte na ramie, zapewniając idealną bazę dla w pełni niezależnego zawieszenia pneumatycznego lub opartego na sprężynach śrubowych i obsługuje najnowsze zelektryfikowane zespoły napędowe.

Przed technicznym zatwierdzeniem nowy Defender przeszedł ponad 62 000 testów, a konstrukcje podwozia i nadwozia zaprojektowano pod kątem zaliczenia procedury testowej Extreme Event Land Rovera (powtarzające się i ciągłe działanie), która wykracza poza zwykłą normę dla pojazdów typu SUV i samochodów osobowych.
Podczas testów rozwojowych prototypy pokonały ponad 1,2 miliona kilometrów w najtrudniejszych warunkach na świecie, od 50-stopniowych upałów na pustyni i 40-stopniowych mrozów w Arktyce po wysokość 3000 metrów n.p.m. w Górach Skalistych w stanie Kolorado.

Światowej klasy specjalista od jazdy w terenie i po asfalcie
Nowy Defender to synonim braku ograniczeń. Stały napęd na cztery koła, reduktor, centralny dyferencjał i opcjonalny, aktywny tylny mechanizm różnicowy zapewniają potrzebny ‘hardware’ wymagany do eksploracji zarówno pustynnych piasków, zmarzniętej tundry koła podbiegunowego i wszelkich terenów leżących między nimi.
W nowym Defenderze debiutuje system Terrain Response z możliwością konfiguracji, która pozwala doświadczonym miłośnikom off-roadu indywidualnie dostosować ustawienia pojazdu do warunków, podczas gdy niedoświadczeni kierowcy mogą za pomocą sprytnej funkcji „Auto” pozwolić systemowi wykryć najbardziej odpowiednie ustawienia dla danego terenu.

Nowa konstrukcja nadwozia zapewnia prześwit 291 mm i wiodącą na świecie geometrię terenową, oferując w modelu 110 kąty natarcia, rampowy i zejścia odpowiednio 38, 28 i 40 stopni (w trybie off-road). Maksymalną głębokość brodzenia wynoszącą 900 mm uzupełnia nowy program do brodzenia systemu Terrain Response 2, dzięki czemu kierowcy mogą przeprawiać się przez głęboką wodę z pełnym spokojem.

Na suchym lądzie w pełnym wykorzystaniu zdolności terenowych Defendera kierowcom pomaga zaawansowany system ClearSight Ground View Land Rovera, który na centralnym ekranie dotykowym pokazuje zwykle zasłonięty przez maskę obszar tuż przed przednimi kołami.

W rezultacie nowy Defender na nowo definiuje wachlarz możliwości, podnosząc poprzeczkę zarówno w zakresie dzielności w terenie, jak i komfortu na drodze. Z równą swobodą pokonuje zatłoczone miejskie ulice, jak i wspina się na góry, przemierza pustynie i znosi najniższe temperatury..

Moc i efektywność
Wybór zaawansowanych silników benzynowych i bardziej ekologicznych jednostek wysokoprężnych zapewnia nowemu Defenderowi moc, kontrolę i oszczędność w każdym środowisku, zaś zespół napędowy PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) dołączy do oferty w przyszłym roku, pozwalając na bezgłośną jazdę z wykorzystaniem tylko napędu elektrycznego.

W chwili premiery gama silników benzynowych obejmuje czterocylindrową jednostkę P300 o mocy 300KM i potężną jednostkę sześciocylindrową w układzie rzędowym P400 z wydajną technologią MHEV. Alternatywnie klienci mogą wybierać spośród pary czterocylindrowych silników wysokoprężnych — D200 i mocniejszego D240 — z których obydwa zapewniają zużycie na poziomie 7,6 l/100 km i emisję CO2 wynoszącą 199 g/km (wg NEDC).

Oszczędną jazdę wspomagają innowacyjne rozwiązania techniczne, w tym płaskie podwozie, które pozwala zoptymalizować aerodynamikę.

Technologia XXI wieku
Nowy Defender jest równie zaawansowany technologicznie, co wytrzymały. Debiutuje w nim nowy system multimedialny Pivi Pro firmy Jaguar Land Rover. Ekran dotykowy nowej generacji jest intuicyjny i przyjazny użytkownikowi, wymagając mniejszej ilości komend do wykonania częstych zadań, a jego ciągła aktywność gwarantuje niemal błyskawiczną reakcję.

Ponadto nowy Defender przenosi technologię SOTA (Software-Over-The-Air) na nowy poziom dzięki 14 indywidualnym modułom potrafiącym przyjmować zdalne aktualizacje. Dzięki pobieraniu danych w czasie, gdy klienci smacznie śpią w domu lub znajdują się gdzieś daleko, z wiekiem nowy Defender będzie coraz lepszy: elektroniczne aktualizacje spływają do pojazdu natychmiast, bez zwłoki i potrzeby odwiedzania Dealera Land Rover.

Nick Rogers, Dyrektor wykonawczy ds. opracowania produktu w firmie Jaguar Land Rover, zauważył: „Na bazie wspaniałych możliwości Defendera i minimalistycznego, funkcjonalnego wnętrza przenieśliśmy ikonę w XXI wiek. Nowy Defender pozwala nam działać w inny sposób, przesuwać granice i robić rzeczy nieprawdopodobne, nie tracąc przy tym charakteru i autentyczności oryginału. Od początku mieliśmy prawdziwą obsesję na punkcie funkcjonalności, począwszy od wyboru odpowiednich materiałów po najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu łączności. Efektem jest nie tylko najsprawniejszy w terenie Land Rover w historii, ale także naprawdę komfortowy, nowoczesny pojazd, którym ludzie będą uwielbiali jeździć”.

Dopasowany do Twojego świata
Nowy Defender będzie dostępny w wersjach nadwoziowych 90 i 110, z pięcioma lub nawet sześcioma siedzeniami w 90 oraz sześcioma siedzeniami lub układem 5+2 w 110. Gama obejmuje wersje Defender, First Edition oraz Defendera X na szczycie oferty, a także standardowe wersje wyposażenia S, SE, HSE a klienci będą mogli dopasować pojazd do swoich potrzeb na więcej sposobów niż w jakimkolwiek Land Roverze do tej pory dzięki, czterem pakietom akcesoriów. Pakiety Explorer, Adventure, Country i Urban nadają Defenderowi wyróżniający się charakter za sprawą specjalne dobranych dodatków. Ekskluzywna wersja First Edition zawiera wyjątkowe wyposażenie i będzie dostępna w pierwszym roku produkcji.

Klienci będą mogli nawet zdecydować się na nową satynową powłokę ochronną, aby jeszcze lepiej zabezpieczyć lakier nadwozia. Ta trwała, niezawierająca rozpuszczalników i w pełni nadająca się do recyklingu powłoka chroni zarówno przed rysami parkingowymi, jak i odpryskami od kamyków i będzie dostępna jako element fabrycznego wyposażenia dodatkowego w wersjach kolorystycznych Indus Silver, Gondwana Stone i Pangea Green, chroniąc lakier nowego Defendera i nadając mu przy okazji wyjątkowe, nowoczesne wykończenie.

Poza pakietami akcesoriów nowy Defender jest dostępny z najszerszą gamą indywidualnych akcesoriów, jaka kiedykolwiek była oferowana w nowym Land Roverze, która obejmuje zdalnie sterowaną elektryczną wyciągarkęº, namiot dachowy i nadmuchiwane, wodoszczelne daszki aż po bardziej konwencjonalne haki holownicze i bagażniki dachowe.

Felix Bräutigam, Dyrektor handlowy w firmie Jaguar Land Rover, stwierdził: „Nowy Defender będzie dostępny na 128 rynkach świata. Spełnia on lub wręcz przekracza najsurowsze na świecie normy emisji i bezpieczeństwa. W oparciu zaawansowane technologie, w celu zapewnienia wytrzymałości i charakteru, które można spotkać tylko w Defenderze, nasz nowy pojazd 4x4 został zaprojektowany dla ludzi o śmiałych sercach i dociekliwych umysłach”.